در حال بارگذاری ...
از سوی هیئت انتخاب آثار مشخص شد؛

پذیرش دو نمایش خیابانی از خوزستان در رویداد ملی «خیابان تئاتر ایران»

از سوی هیئت انتخاب آثار رویداد «خیابان تئاتر ایران» دو نمایش از استان خوزستان در بخش آیینی و سنتی این رویداد پذیرفته شد.

به گزارش تئاتر خوزستان کاوه مهدوی، کوروش احمدی و سامان خلیلیان به عنوان هیئت انتخاب آثار رویداد «خیابان تئاتر ایران» نمایش‌های راه یافته به این برنامه را در ۳ بخش «آزاد»، «آیینی‌و‌سنتی» و نمایش‌های «کودک‌ونوجوان» را اعلام کردند و دو اثر خیابانی از استان خوزستان در بخش نمایش های آیینی و سنتی پذیرفته شد.

طبق اعلام هیئت انتخاب آثار زیر به عنوان نمایندگان استان خوزستان در این رویداد حضور دارند:

1) نمایش «چک دوله» به نویسندگی علیرضا داوری و کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا شهرستان امیدیه.

2) نمایش «عروس چاه» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی کاری از گروه تئاتر آریا شهرستان مسجدسلیمان.

آثار راه‌یافته به این رویداد با هماهنگی ادارات‌ کل فرهنگ ‌و ارشاد ‌اسلامی استان‌ خوزستان و با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حداقل ۵ اجرا در محل تولید اثر خواهند داشت .

با توجه به برگزارنشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به شکل مرسوم در سال جاری به جهت تبعات شیوع ویروس کرونا، اداره‌کل هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همراهی انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، رویداد «خیابان تئاتر ایران» را برگزار می‌کنند.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران