در حال بارگذاری ...
سیدصادق فاضلی نویسنده و کارگردان نمایش «راس صلاه ظهر»:

نمایش واقعیت زندگی شهید ترک زاده است

نمایش «راس صلاه ظهر» به نویسندگی و کارگردانی سیدصادق فاضلی در روز دوم بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش مهمان به روی صحنه رفت.

به گزارش «تئاتر خوزستان»، نمایش «راس صلاه ظهر» به نویسندگی و کارگردانی سیدصادق فاضلی کاری از گروه تئاتر زهور اهواز در روز دوم بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش مهمان در تالار خلیج فارس خرمشهر به روی صحنه رفت.

سیدصادق فاضلی درباره نمایش «راس صلاه ظهر» و جشنواره ملی فتح خرمشهر به خبرنگار تئاتر خوزستان گفت: نمایشنامه نوشته خودم هست و واقعیت زندگی شهید ترک زاده است. که دو بار دفن شد. یکبار تن بی سر و یکبار سر بی تن. من از واقعیت زندگی این شهید الهام گرفتم و یک قطعه از نمایش هم ذهنی بود.

فاضلی افزود: بادبادک در نمایش نماد خوابی است که پدر شهید می بیند و که در آن خواب شهید به پدرش می گوید در مسیری که می آیی و آدرس محل سر گم شده من است در این مسیر یک فرفره کاغذی می بینی.

سرپرست گروه تئاتر زهور گفت: من سومین بار است که به جشنواره فتح خرمشهر کار می فرستم و نمایش «راس صلاه ظهر» امسال در بخش مهمان است. چون نمی خواستم قضاوت شود. می خواستم تماشاگر از تئاتری که بر اساس یک واقعیت است  لذت ببرد. دوست نداشتم در معرض قضاوت و داوری باشد.

کارگردان نمایش «راس صلاه ظهر» گفت: طراحی صحنه نمایش کار مجتبی اعزازی است و بر اساس موضوع سعی کرده بودیم یک طراحی مدرن و نزدیک به واقعیت انجام دهیم. در این کار دو دکور مختلف برای دو دسته مجزا انجام شد. و یک جاده بین این دو دکور بود که این جاده مسیری است که شهید از آن رفته و دو  داستان به وسیله این جاده به هم ارتباط پیدا می کنند.

سیدصادق فاضلی در خصوص بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: جشنواره امسال به لحاظ کیفی خیلی خوب بود اما به لحاظ امکانات خیلی خوب نبود. مهمان ها که می آمدند نمی توانستند در چهار تا پنج روز جشنواره بمانند و متاسفانه مشکل اسکان وجود داشت به خصوص هنرمندان استان خوزستان اگر خوابگاه  باشد مجبور نبودند بروند. اما از لحاظ کیفی کارها خوب بود. برخورد مسئولین جشنواره هم خوب بود.

 

بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از 10 الی 14 تیرماه به دبیری همایون قنواتی در خرمشهر در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران