در حال بارگذاری ...
با حضور با شکوه مردم شوشتر در شب اول

نخستین سوگواره استانی محراب خون در شوشتر آغاز شد

نخستین سوگواره استانی محراب خون ویژه شهادت امام علی (ع) در شوشتر با حضور پنج گروه تعزیه آغاز به کار کرد.

به گزارش «تئاتر خوزستان»، آئین افتتاحیه نخستین سوگواره استانی محراب خون ویژه شهادت امام علی(ع) در شوشتر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی با شکوه خاصی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزاری چنین سوگواره ای را ارج نهاده و از تمامی برگزار کنندگان و گروه های شرکت کننده تشکر نمود.

در ادامه دبیر سوگواره استانی محراب خون در گفت و گو با تئاتر خوزستان اظهارکرد: این سوگواره از ٢٦خرداد آغاز و تا٣٠ خرداد هر شب از ساعت٢٢ در محوطه تالار فرهنگ شوشتر نمایش اجرا می شود.

خلیل ضرغامپور افزود: گروه های تعزیه از سه شهرستان شوشتر، شوش و اهواز در این سوگواره حضور دارند و قرار است در سال های آینده این سوگواره به صورت ملی برگزار شود.

وی گفت: این سوگواره با هدف نشر عقاید و عدالت خواهی امام علی (ع) و ترویج آن در سطح جهان اسلام به نمایش گذاشته می شود.

دبیر سوگواره استانی محراب خون افزود: این سوگواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، کانون شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، کارگروه فرهنگی هنری دفتر نهاد نمایندگی مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی شوشتر و کانون بسیج هنرمندان شوشتر برگزار ‌شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران