در حال بارگذاری ...

برگزاری کارگاه آموزش بازیگری سیروس همتی در اندیمشک

سیروس همتی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر کشور کارگاه آموزش بازیگری پنج روزه ای را در شهرستان اندیمشک برگزار کرد.

به گزارش «تئاتر خوزستان»، سیروس همتی در گفت و گو با تئاتر خوزستان اعلام کرد: به دعوت دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اندیمشک کارگاه آموزش بازیگری به مدت 5 روز را در شهرستان اندیمشک برگزار کردم که بسیار فراتر از سطح انتظار و تصور من بود.

همتی افزود: جرقه این کارگاه در جشنواره تئاتر «لاله های سرخ» شهرستان اندیمشک زده شد و پس از دعوت انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک از بنده، این کارگاه با حضور هنرمندان تئاتر اندیمشک و دزفول با حضور بیش از چهل هنرجو و هنرمند تئاتر برگزار شد. البته در بسیاری از کارگاه هایی که قبلا داشته ام حداکثر تعداد 25 نفر بود ولی در اندیمشک بیش از چهل هنرجو در کارگاه حضور داشتند که رفته رفته این تعداد زیادتر شد.

سیروس همتی در ادامه گفت: این کارگاه آموزشی به مدت پنج روز و هر روز 7 ساعت برگزار شد. سه و نیم ساعت صبح ها و سه و نیم ساعت عصر و غروب با افراد کار کردیم. بخش اول دوره با موضوع کار هنرپیشه بر خود و بخش دوم کار هنرپیشه بر نقش برگزار شد. و در حقیقت کم و بیش سیستم استانسلاوسکی را در کارگاه کار کردیم.

سیروس همتی در خصوص تربیت بدن و بیان در استانهایی مثل خوزستان گفت: در بعضی استانها مثل خوزستان بیان بازیگران تا حدود زیادی برای بازی در نقشهای کلاسیک و خارجی با ته لهجه لری و جنوبی در انتهای دیالوگهایشان همراه است که البته این برای نمایشهای محلی و بومی یک نیاز است اما برای نمایشهای کلاسیک و ملی نیاز نیست و باید برطرف شود که در این کارگاه بر روی این موارد تاکید شد. سیروس همتی مدرس تئاتر در خصوص بخش دوم کارگاه آموزشی خود در اندیمشک گفت: در بخش دوم درخصوص تحلیل شخصیت و اینکه چگونه به نقش برسیم کار شد. بخش اول تحلیل از خود نمایشنامه آغاز می شود، بخش دوم تحقیق در مورد نقش، بخش سوم هدایت کارگردان و بخش چهارم ایدئولوژی و نگاه بازیگر به بازیگری و زندگی.

همتی در خصوص اعطای گواهینامه پایان دوره به هنرجویان گفت: در پایان دوره آموزشی گواهینامه ای که مورد تایید دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اندیمشک و تایید بنده بود در مراسم اختتامیه با حضور فرماندار اندیمشک، دادستان اندیمشک، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، پیشکسوتان تئاتر و خانواده هنرجویان حاضر در کارگاه به هنرجویان اهدا شد.

او در ادامه در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی در کشور گفت: برگزاری این کارگاه آموزشی مرهون همکاری مهندس شفیعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور، ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و تلاش صمیمانه محمد یاقوت‌پور، مهدی آشوغ، امین پورمند و آقای مهدوی رئیس ارشاد اندیمشک بود و در حقیقت برگزاری چنین کارگاه‌هایی در کشور بدون حمایت و تلاش دولت بسیار سخت است.

سیروس همتی در پایان از تلاش هنرجویان قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد حضور موفق این هنرجویان در اجرای تئاتر در اندیمشک و جشنواره های مختلف و پیشرفت بازیگری در این خطه باشیم.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

نظرات کاربران