در حال بارگذاری ...

دبیر جشنواره از اجرای دو نمایش در بخش مهمان جشنواره فتح خرمشهر خبر داد

حسین مسافرآستانه دبیر نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر در گفت و گوی اختصاصی با «سایت تئاتر خوزستان» اعلام نمود: جلسه ستاد برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر در محل فرمانداری خرمشهر با استقبال بسیار خوبی برگزار شد. در این جلسه آقای ولی‌اله حیاتی فرماندار محترم خرمشهر با سعه صدر مسائل را بررسی نمود و به تمامی ادارات، ارگانها، نهادها و شهرداری خرمشهر دستور داد تا همکاری کامل را با ستاد برگزاری جشنواره انجام دهند که توجه ویژه ایشان به برگزاری جشنواره جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

ایشان همچنین افزود: نمایش «تکه های سنگین سرب» نوشته و کار ایوب آقاخانی که سال گذشته در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر و جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا داشته و به بخش‌هایی از زندگی شهید دکتر مصطفی چمران و چگونگی آشنایی‌ او با همسر لبنانی‌اش غاده جابر و کشمکش او میان انتخاب زندگی شخصی، بحران لبنان و نیز جنگ ایران و عراق می‌پردازد، را به بخش مهمان نوزدهمین جشنواره ملی مقاومت فتح خرمشهر دعوت کردیم و به احتمال زیاد بیش از دو اجرا در جشنواره خواهد داشت.

دبیر نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاوت فتح خرمشهر در ادامه از دعوت نمایش دریادلان نیز خبرداد و گفت: نمایش محیطی « دریادلان » به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی که به موضوع شهدای غواص می پردازد نیز جهت اجرا در بخش مهمان به جشنواره دعوت شده است. نمایش «دریادلان» انتظار مادر شهیدی را که سالهاست در جست و جوی فرزند خود را ندیده است روایت می‌کند، شهریور سال گذشته در حوض بزرگ پارک دانشجو تهران اجرا شد. 

در ادامه حسین مسافرآستانه در خصوص اعلام نتایج بازبینی جشنواره گفت: تلاش داریم تا روز چهارشنبه نتایج بخش مسابقه خیابانی جشنواره را اعلام نماییم، ولی در بخش مسابقه صحنه‌ای با توجه به تعداد زیاد آثار رسیده، ترجیح دادیم دقت را فدای سرعت نکنیم و آثار صحنه‌ای را با دقت بیشتری انتخاب نمائیم.

نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر به دبیری حسین مسافرآستانه از ۲۸ اردیبهشت تا ۲ خرداد ماه در شهرهای خرمشهر و آبادان برگزار می شود. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران