در حال بارگذاری ...
با اعلام هیئت انتخاب؛

آثار راه یافته به دومین جشنواره استانی تئاتر مونودرام ایذه مشخص شدند

با اعلام اعضای هیئت انتخاب دومین جشنواره استانی تائتر مونودرام ایذه، مه نمایش راه یافته به این دوره از جشنواره مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، هیئت انتخاب دومین جشنواره استانی تئاتر موندرام ایذه متشکل از ایوب بختیاری، منوچهر کیانی و حسین گلچین زاده، پس از بازبینی حضوری نمایش ها در شهرهای مختلف استان خوزستان، با انتشار بیانیه ای تعداد 9 نمایش را جهت شرکت در این دوره از جشنواره معرفی کرد.

در بیانیه هیئت انتخاب دومین جشنواره استانی مونودرام ایذه آمده است:

با سلام خدمت رفقای تئاتری

تئاتر این سخت زیبا که احتیاج به طراحی ایده ی اجرا، برای تفاوت هر اثر با دیگری دارد، تئاتر این پرتکرار این مداوم در حرکت این مدام نیاز هم چون خون در رگ، تئاتر این محتاج بازی بازیگر، محتاج سواد بازیگر.

صادقانه بگوییم کارها از کمبود تمرین رنج می بردن، این که دوست داریم کارگردان باشیم مهم نیست این که کارگردان برای اجرا چه ایده ای داشته باشد مهم است، کارگردان بسیاری از کارها فقط دوست داشتن کارگردان باشند.

شفاف و صادقانه به دلیل کمبود زمان تمرین گروه ها و فرصتی تازه برای کشف جزئیات در اجرا اعلام می داریم با توجه به مشورت با دبیر محترم جشنواره، زمان جشنواره به تاریخی دیگر موکول گردید و نمایش های راه یافته با شرط ارائه گزارش تمرین مداوم با فیلم و عکس به دبیرخانه جشنواره، به شرح ذیل بدون اولویت معرفی می گردد .

1) آخرین سمفونی به کارگردانی سلیمه ممبینی از شهرستان اهواز

2) هشت حکیم الله به کارگردان هاجر بشیرذرتی از شهرستان دزفول

3) خون و جنون به کارگردانی محسن شهبازی از شهرستان ایذه

4) گلزخم به کارگردانی کفایت جادری از شهرستان اهواز

5) قلاده ای برای یک سگ مرده به کارگردانی آرمان اسمی پور از شهرستان ایذه

6) تلناتو فوبیا به کارگردانی آرش شمشیرگران از شهرستان اهواز

7) *مرد مرموز به کارگردانی صادق یوسفیان از شهرستان باغملک

8) عروسک جنگی به کارگردانی حسن کردزنگته از شهرستان رامهرمز

9) هزار و یک شب به کارگردانی الهه امیدوند نرگسی از شهرستان ایذه

اجرا در جشنواره مشروط به اصلاحیه و تغییراتی می باشد که دبیر جشنواره به اطلاع کارگردانان گرامی خواهد رساند.

دومین جشنواره استانی تئاتر مونودرام (تک نفره) استان خوزستان به دبیری احسان آذربنیاد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، فرمانداری شهرستان ایذه، حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی ایذه در شهرستان ایذه برگزار می گردد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

نظرات کاربران