در حال بارگذاری ...
با انتشار جدول اجراها؛

اجرای شش نمایش از خوزستان در جشنواره منطقه ای پارس (شیراز)

بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور منطقه‌ای پارس از پنجم تا هشتم دی در شهر شیراز استان فارس برگزار خواهد شد و شش نمایش صحنه ای و خیابانی از استان خوزستان در این جشنواره حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایران‌تئاتر از خوزستان، شش گروه‌های نمایشی از استان خوزستان با اجرای 3 نمایش صحنه ای و 3 نمایش خیابانی در جشنواره منطقه‌ای پارس که به میزبانی استان فارس در شهر شیراز برگزار می‌شود از پنجم تا هشتم دی 1402 با سایر گروه های منتخب استان ها به رقابت می‌پردازند. 

در جشنواره منطقه ای پارس گروه های نمایشی استان خوزستان با گروه های نمایشی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، یزد، قم و کرمان برای راهیابی به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دقابت خواهند پرداخت.

جدول‌های اجرای آثار نمایشی منتخب استان خوزستان در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره به این شرح است:

بخش صحنه‌ای

 چهارشنبه 6 دی 1402

نمایش «اول شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از شهر اندیمشک به مدت 70 دقیقه ساعت 21:00 در سالن استاد لایق شیراز پذیرای علاقمندان خواهد بود.

پنجشنبه 7 دی 1402

نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از شهر اهواز به مدت 63 دقیقه ساعت 16:00 در سالن استاد فقیه شیراز به روی صحنه می رود.

نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از شهر اهواز به مدت 90 دقیقه ساعت 19:00 در سالن حافظ شیراز اجرا خواهد شد.

بخش خیابانی

پنجشنبه 7 دی 1402

نمایش «قهرمان غریب» به کارگردانی مریم بنی‌طرفی زاده از شهر سوسنگرد به مدت 25 دقیقه در ساعت 12:30 در ارگ کریم‌خانی و ساعت 15:30 در گذر حافظ شیراز اجرا می‌شود.

نمایش «درد و ایده» به کارگردانی مجید اقبالی و بهمن تقی‌پور از شهر اهواز به مدت 25 دقیقه در ساعت 16:30 در گذر حافظ و ساعت 17:30 در گذر حافظ شیراز اجرا می شود..

جمعه 8 دی 1402

نمایش «یک‌خانه یک شهر» به کارگردانی پژمان مهراب‌پور و آمنه پورحسینی از شهر خرمشهر به مدت 20 دقیقه در ساعت 11:00 در گذر حافظ و ساعت 12:00 در گذر حافظ شیراز اجرا می‌شود.

 

جمعه 8 دی 1402 از ساعت 18:00 نیز در آیین اختتامیه، گروه‌ها و هنرمندان برگزیده توسط هیئت‌داوران بخش صحنه ای و بخش خیابانی اعلام خواهند شد.

بیست‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر در چهار منطقه دی سال جاری به میزبانی استان‌های فارس، خراسان رضوی، سمنان و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد و منتخبان این رویداد هنری‌ به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.




مطالب مرتبط

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

گفت‌وگو با کارگردان خوزستانی حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران

مجید اقبالی: ژانر دفاع مقدس، محدود به تیر و تفنگ نیست
گفت‌وگو با کارگردان خوزستانی حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران

مجید اقبالی: ژانر دفاع مقدس، محدود به تیر و تفنگ نیست

کارگردان نمایش «بدریه» می‌گوید کار در ژانر دفاع مقدس به استفاده از سلاح و توپ و تانک وابسته نیست؛ بلکه مهم زاویه دید و شیوه اجرایی درست است که به جذب مخاطب منجر می‌شود.

|

نظرات کاربران