در حال بارگذاری ...
توسط انجمن هنرهای نمایشی دزفول برگزار شد

آیین نکوداشت روز جهانی تئاتر در دزفول

آئین نکوداشت روز جهانی تئاتر با تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر در دزفول برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان مراسم نکوداشت روز جهانی تئاتر هم زمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور علی فرهمند پور فرماندار ویژه دزفول، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و اکثریت هنرمندان تئاتر و مسئولان شهری به همت انجمن هنرهای نمایشی دزقول و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه 1402در سالن شماره یک مجتمع سینمایی شهرستان دزفول برگزار شد.

این مراسم با اجرای نمایش محیطی«غول فیپالو» در محوطه مجتمع سینمایی آغاز و در ادامه آئین تجلیل از خانواده زنده یاد مسعود قمر برگزار شد.

علیرضا چرخابی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول ضمن تبریک و گرامیداشت روز جهانی تئاتر به هنرمندان رشته‌های هنری گفت: فراخوان جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان شهرستان دزفول برای این که بهتر دیده شود و نماد مقاومت مردم دزفول باشد از ۴ خردادماه سالجاری منتشر خواهد شد.

وی افزود : در این محفل یادی کنیم از زنده یاد حسین بلنده، مسعود قمر و سایر عزیزانی که در بین ما نیستند اما یاد آنها همیشه ماندگار خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در ادامه از نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری ویژه شهرستان، پیشکسوتان، دست اندرکاران برگزاری مراسم، هیئت نظارت متون نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی به پاس همکاری و تلاش برای تولید و اجرای آثار نمایشی در شهرستان دزفول تقدیر و تشکر کرد.

علی فرهمند پور فرماندار ویژه دزفول ضمن تبریک این روز به هنرمندان تئاتر گفت: تجلیل از هنرمندان در هر عرصه کمترین کاری است که برای آنان انجام می دهیم. وی با بیان خاطره ای صحبت های خود را پایان رساند.

در ادامه این مراسم از اعضای شورای نظارت بر نمایش و عبدالکریم ملکی برای طراحی لوگوی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تقدیر و تشکر شو و پیام روز جهانی تئاتر توسط محمدرضا صانعیان پیشکسوت تئاتر دزفول قرائت شد.

سروش مداح رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول در بخش دیگری از این مراسم گفت: با شیوع کرونا از سال ۱۳۹۸ این انجمن دو دوره جشنواره ملی تئتار کودک و نوجوان به صورت مجازی با محوریت «نمایشنامه نویسی» برگزار کرد و همچنین سیزده اثر نمایشی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی شامل نمایش‌های صحنه ای و خیابانی، طنز، کودک و نوجوان به روی صحنه رفت.  وی با ارائه این خبر افزود: بودجه دوره جدید جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان تثبیت و تایید شد و به امید خدا این جشنواره امسال برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم محمدحسین دهقان برنجی معاون انجمن هنرهای نمایشی دزفول در سخنانی اظهار کرد: ما جز محدود انجمنی بودیم که در همه زمینه ها کار گرفتیم و با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است یک پلاتو در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید بخورد که ما دست هر کسی که در این امر بتواند ما را یاری دهد می فشاریم.

در ادامه این مراسم هم نوازی گروه موسیقی هنرمندان دزفول به روی صحنه رفت و در بخش پایانی و با حضور مسئولین و هنرمندان از کارگردانان فعال تئاتر دزفول از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ با اهداء لوح، تقدیر و تشکر شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران