در حال بارگذاری ...
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان:

تئاتر بزرگ ترین شکل هنر است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، پیام تبریکی منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«هنر متعالی نمایش و نقش‌آفرینان این هنر قدسی، همواره پیشروتر از رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه زیستگاه خویش گام برداشته و طی مسیر کرد‌ه‌اند و جامعه مخاطب خود را متاثر و متفکر به اندیشه‌های متعالی تولیدات نمایشی فاخر خود کرده‌اند و این وجه بارز و شگرف تاثیرگذاری هنر متعالی نمایش است که بایستی برای حفظ طراوت و پویایی تولیدات فاخر نمایشی‌اش همواره مورد حمایت ویژه و اخص متولیان امر قرار گیرد که متاسفانه در دوسال اخیر این حمایت مورد غفلت قرار گرفته که استمرار این عدم حمایت از  هنر قدسی نمایش میتواند مخاطراتی جبران ناپذیر برای تعالی فرهنگی جامعه رقم بزند.

البت علاوه بر مسولیت حمایتی که بر دوش زمامداران و متولیان امر نسبت به ارج نهادن به نمایش و تکریم و بر عرش نشاندن هنرمندان فرهیخته آن است بر هنرمندان فرزانه نمایش نیز فرض واجب است که قدر این موهبت الهی، که همانا قدرت تاثیر گذاری و تغییر دیدگاه و احساسات مخاطب است را بدانند و همواره در وادی اخلاقیات و کمال گرایی طی طریق کنند که به گفته اسکار وایلد، تئاتر بزرگ ترین شکل هنر است چون بی واسطه ترین راهی است که یک انسان می تواند حس انسان بودن خود را با دیگری به اشتراک بگذارد.

لذا ضمن پاسداشت و تبریک روز جهانی تئاتر ۱۴۰۲ به هنرمندان فرهیخته تئاتر کشور و بالاخص هنرمندان تئاتر استان زرخیز  خوزستان بایستی ابراز امیدواری کرد که با تصویب اساسنامه جدید و تثبیت جایگاه انجمن های هنرهای نمایشی، امکان بازگشت مجدد عقد قرار دادها و تفاهم نامه های حمایتی که در این دو سال گذشته متاسفانه به صفر رسیده بود میسر گردد تا بتوان به روزهای پیش روی هنر متعالی نمایش همچنان چشم در راه بود انشاالله.

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران