در حال بارگذاری ...
با برگزاری آئین اختتامیه؛

چهاردهمین جشنواره تئاتر ملی کودک و نوجوان مهر دزفول برگزیدگان خود را شناخت

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با برگزاری آئین اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول با حضور ناصر چنانی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، علیرضا چرخابی دبیر جشنواره و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، محمدحسن پرآور رئیس شورای اسلامی شهر دزفول، سیدمحمد پورمرشد رئیس دفتر نماینده شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی، علی بازیگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و اعضای ستاد برگزاری و هنرمندان روز پنج شنبه 14 بهمن ماه 1400 ساعت 16 در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار شد.

در آغاز آئین اختتامیه علیرضا چرخابی دبیر چهارمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: خیرمقدم عرض می کنم خدمت حاضرین در جلسه، مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و از تمامی عزیزانی که ما را در برگزاری این جشنواره یاری دادند تشکر و قدردانی می کنم.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاترکودک ونوجوان مهردزفول ادامه داد: جشنواره امسال در دو بخش «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» تشکیل شد که بخش پژوهش در این دوره به جشنواره اضافه شد و البته این بخش بسیار مهم و حائز اهمیت هست چون آثاری که برای کودکان تولید می شوند باید از دقت نظر زیادی برخوردار باشند.

علیرضا چرخابی اظهار کرد: آئین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره امسال به خاطر محدودیت های کرونایی به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و پخش لایو از طریق پیج اینستاگرام انجمن هنرهای نمایشی دزفول برگزار شد.

وی در پایان گفت: امیدوارم این جشنواره ها طلیعه ای باشد برای کارهای فاخر و اثرگذار و از همه مهمتر زمینه‌ای برای اتحاد و همدلی این مجموعه هنرمندان استان و به خصوص شهرستان دزفول باشد.

در ادامه ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ضمن خوش آمدگویی و تبریک آغاز دهه فجر گفت: قدردانی می کنم از تمامی عزیزانی که زحمت کشیدند تا این جشنواره برگزار گردد. خوشبختانه دزفول ظرفیت ملی خوبی دارد و حتی برای به وجود آوردن آثار ملی فرهنگی و هنری بسیار مناسب است ما آماده ایم که یک تعامل با این مجموعه خوب ایجاد کنیم.

 وی در ادامه گفت: خوشحال هستم که عملکرد بسیار خوبی داشتیم و امیدوارم همین جشنواره مثل همیشه دارای شور و نشاط باشد و ما هم در این مسیر گام برداریم موفق و موید باشید.

در ادامه محمدحسین دهقان برنجی دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول اظهار کرد: در آغاز کلام از تمامی مسئولین حاضر در سالن درخواست دارم که مجتمع سینمایی را تعطیل نکنید. این مکان تنها مکانی است که برای هنرمندان دزفدلی باقی مانده پس این درخواست را از همه عزیزان دارم.

وی ادامه داد : در سال ۱۳۷۸ این جشنواره به صورت همایش برگزار شد پس از ۵ دوره تبدیل به جشنواره در سطح استان شد و در سال ۱۳۹۶ به صورت منطقه‌ای اجرا رفت از سال ۱۳۹۹ به همت جناب آقای دکتر جوروند مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان این جشنواره به جشنواره ملی تبدیل شد.

محمدحسین برنجی گفت: فراخوان امسال در تابستان 1400 منتشر شد که 49 اثر به جشنواره ارسال ‌شد که 31 اثر در بخش نمایشنامه نویسی و ۱۸ اثر در بخش مقاله و پژوهش و مقاله بود که به هیئت داوران جشنواره سپرده شد و داوری ها انجام گرفت.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در پایان گفت: از داوران عزیز شهرام کرمی، وحید لک، سیاوش طیب طاهر، سعید گل گل، لیلا جعفری و ساسان شکوریان تشکر و قدردانی می نمایم و امروز این جشنواره به ایستگاه آخر رسیده است.

در ادامه برنامه سروش مداح بعد از تشکر از مسئولین و ستاد اجرایی جشنواره به بیان خاطره پرداخت و گفت: در این راه فراز و نشیب های زیادی بود و خیلی چیزها عوض شد اما ما در توانمان هستیم و خوشحالم که توانستیم پابرجا بمانیم در این جا آرزوی سلامتی برای هنرمند عزیزمان مسعود قمر که در بستر بیماری هستند را داریم.

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه محمدحسن پرآور رئیس شورای اسلامی شهر دزفول بعد از تبریک ایام الله دهه فجر و تبریک ایام ماه مبارک رجب گفت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول که چهارده دوره جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر را برگزار کردند و نقش تئاتر در شهرستان ما جلوه بسیار خوبی داشته است تشکر ویژه می کنم و امیدوارم بتوانیم با حضور کودکان و نشاط دوباره بتوانیم آن را شکوهمند و به شکوفایی برسانیم و ما انتظار داریم کارها و مخاطبین بیشتر باشد و استقبال بهتری صورت گیرد.

در بخشی از این مراسم یک آیتم کوتاه نمایشی و یک قطعه موسیقی برای حاضرین در مراسم اجرا شد.

در پایان مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با اعلام هیئت داوران بخش های «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» برگزیدگان معرفی شدند.

 

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری علیرضا چرخابی در دو بخش «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» از 6 تا 14 بهمن ماه 1400 در دزفول برگزار شد.




مطالب مرتبط

طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند
طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند

مهدی درویش، سیدعزیز آرین و سعید گل گل به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای و خیابانی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول معرفی شدند.

|

نظرات کاربران