در حال بارگذاری ...
دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول عنوان کرد؛

تلاش برای خلق آثار ارزشمند در احیای فرهنگ کودک و نوجوان

دبیر اجرایی جهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول از تلاش هنرمندان برای خلق آثار ارزشمند در احیای فرهنگ کودک و نوجوان با هدف شادی و نشاط در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، محمدحسین دهقان برنجی دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در خصوص برگزاری و استقبال از این دوره جشنواره گفت: با توجه به شرایط موجود کرونا و محدودیت ها تصمیم گرفتیم که همانند سال گذشته امسال نیز جشنواره را به صورت حضوری در فضای باز و مجازی از طریق پیج انجمن هنرهای نمایشی برگزار کنیم.

دهقان برنجی افزود: استقبال و ارسال آثار در هر دو بخش جشنواره «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» یک بار تمدید شد و بیش از آن چیزی که ما در ستاد جشنواره تصور داشتیم نمایشنامه و مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره رسیده است و با توجه به این استقبال ما تا جایی که در توان داریم کار را پیش می بریم.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در ادامه بیان کرد: در این شرایط برای اینکه احتمال خطر بیماری را به حداقل برسانیم، کاغذ و ارسال متن به شکل پستی را حذف کرده و همه امور جشنواره از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.

او افزود: ما تلاش می‌کنیم به شکل‌های مختلف و با شرایط بهداشتی آئین اختتامیه را طبق تاریخ مشخص شده برگزار کنیم.

محمدحسین دهقان برنجی با اشاره به استقبال آثار از جشنواره  اضافه کرد: با توجه به شرایط حاضر مثل سال گذشته با آثار خوبی رو به رو هستیم و این آثار را برای داوری و ارزیابی به دست داوران هر دو بخش جشنواره رسانده ایم، البته حضور نویسندگان جوان دور از انتظار بود و آثار کیفی خوبی را ارسال کرده اند.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در پایان در خصوص مفهوم کودک و نوجوان گفت: تلاش ما بر این است که مفهوم کودک و نوجوان را در جشنواره تنها بیان نکنیم و همیشه این یک الگوریتم در زندگی و روند کاری ما باشد. کودکان نسل بعد از ما هستند و ما باید آنها را سرمایه خود بدانیم تا به پیشرفت برسیم. ما باید نسلی را بپرورانیم که با نگاه نو و جدید بتوانند این هنر را ادامه بدهند و آن را  در معرض دید مخاطب قرار دهند. امیدوارم بتوانیم با خلق آثار ارزشمند در احیای فرهنگ کودک و نوجوان با هدف شادی و نشاط گام برداریم.

چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری علیرضا چرخابی در دو بخش اصلی «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» با شعار «کودک، دوستی، بازی و نشاط» بهمن ماه 1400 در شهرستان دزفول در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران