در حال بارگذاری ...
در مراسم اختتامیه جشنواره

برترین‌های جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک معرفی شدند

برترین‌های بیست و هفتمین جشنواره سراسری تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک، شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ در آیینی با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان محلی در تالار خورشید این شهر معرفی شدند.

به گزارش تئاتر خوزستان به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین گفت: جشنواره تئاتر خوزستان ، جشنواره تئاتر بین‌المللی عربی و جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ سه رویداد مهمی بودند که در آذر امسال در خوزستان برگزار شدند.

محمد جوروند افزود: شهرستان اندیمشک ورود به معراج شهدای خوزستان بوده و منشور هزاررنگی از ارزش های اسلامی است که دوکوهه این دیار، نماد ایثار و فداکاری فرزندان فداکار این مرز و بوم به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از زبان هنر برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و نقش جشنواره لاله‌های سرخ در این زمینه بیان کرد: در یک دوره‌ای این جشنواره قوی، تعطیل شد اما از سال های اخیر جشنواره فاخر لاله‌های سرخ پویا بوده و با نگاه ویژه و مثبت در حال برگزاری است.

وی گفت: این رویداد مهم هنری نیازمند حمایت و توجه همیشگی است چنانچه همواره باید نگاه خردورزانه به حوزه تئاتر داشته باشیم.

جوروند بیان کرد: در تئاتر یک ارتباط قوی بین مخاطب و هنرمند وجود دارد که نشان دهنده تاثیرگذاری این هنر است.

وی با تاکید بر ظرفیت این جشنواره برای میزبانی هنرمندان سایر کشورها افزود: این جشنواره باید به یک جشنواره بین‌المللی تبدیل شود و برای تحقق این مهم نیازمند همدلی و تلاش جمعی هستیم.

علی بازگیر دبیر جشنواره لاله‌های سرخ هم گفت:پس از فراخوان جشنواره ۹۰ اثر از ۳۰ استان کشور به جشنواره رسید که پس از بازبینی توسط هیات داوران بازبین، هشت نمایش از استان های قزوین ، مرکزی ، کرمانشاه ، فارس، لرستان و خوزستان به جشنواره راه یافتند.

فرهاد قائمیان یکی از داوران بیست و هفتمین جشنواره لاله های سرخ نیز گفت:بر اساس اهداف این جشنواره باید برنامه ریزی جدی انجام شود تا عمق حماسه هایی نظیر چهار آذر ۱۳۶۵ اندیمشک و سایر حماسه‌های ایثار و مقاومت مردم به همگان معرفی شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس افزود: تئاتر همیشه با عشق همه هنردوستان زنده است و این جشنواره فرصتی برای پاسداشت حماسه‌های این عزیزان است.

در این آیین هیات داوران با لوح تقدیر و جایزه نقدی از زهرا همایی پور طراح پوستر و بروشور نمایش «استرالیا» از شیراز تجلیل کردند.

در بخش موسیقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به آرش خوشنام آهنگساز نمایش «بدخیم» از شهرستان اندیمشک اختصاص یافت.

در بخش طراحی لباس لوح تقدیر و جایزه این بخش به پوریا رضایی طراح لباس نمایش «سوپ موش» از استان مرکزی شهرستان اراک اختصاص یافت.

لوح تقدیر بخش طراح صحنه به میثم ملازینل طراح صحنه «آذر اندوهبار» از قزوین اهدا شد.

همچنین دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به سید محمد هادی هاشم زاده محمد علی امیری و محمد حسین نظری پارسا طراحان صحنه «استرالیا» اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد هیات داوران با اهدای لوح تقدیر از بازیگران نمایش «یک و بیست دقیقه بامداد» پژمان شاهوردی و مسعود کرمی تقدیر به عمل آورد.

همچنین از امید رهبر بازیگر نمایش «استرالیا» از شیراز با لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان رتبه سوم تجلیل شد.   

رتبه دوم بازیگری مرد به میثم گودرزی بازیگر نمایش «آذر اندوهبار» از قزوین و رتبه نخست بازیگری مرد به محمد علی امیری بازیگر نمایش «استرالیا» از شیراز اختصاص یافت.

همچنین در بخش بازیگری زن هیات داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر بدون اولویت از ۲ بازیگر نمایش های «کوراتت پر» از کرمانشاه و «آذر اندوهبار» از قزوین خانم ها لیلا مهدی آبادی و بیتا معصومی تقدیر به عمل آورد.

رتبه سوم بازیگری زن به بازیگران نمایش های «سوپ موش» و «بدخیم» ستاره اسکندری از اراک و شکوفه جودکی از اندیمشک اختصاص یافت.

رتبه دوم بازیگری زن به بازیگران نمایش های «سوپ موش» و «بدخیم» پرستو رشانی از اراک و مهنوش بلیان از اندیمشک اهدا شد.

 رتبه اول بازیگری زن به مریم شکری بازیگر نمایش «استرالیا» از شیراز اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی رتبه سوم جایزه این بخش شامل لوح تقدیر جایزه نقدی به میثم ملازینل کارگردان نمایش «آذر اندوهبار» از قزوین اختصاص یافت.

رتبه دوم کارگردانی به پوریا رضایی کارگردان نمایش «سوپ موش» از اراک اختصاص یافت.

هیات داوران با تقدیم جایزه افتخار تندیس جشنواره و جایزه نقدی از کارگردان نمایش «استرالیا» سید محمد هادی هاشم زاده از شیراز به عنوان رتبه اول کارگردانی تجلیل کرد.

در بخش نمایشنامه نویسی رتبه سوم به افق ایرجی نویسنده نمایش «سوپ موش» ،رتبه دوم به علی میرزا عمادی نویسنده «آذر اندوهبار» و رتبه نخست به پیام لاریان از شیراز نویسنده نمایش «استرالیا» اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا داوری بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ که از ۲۰ آذر در اندیمشک آغاز شده بود را علی اوسیوند، فرهاد قائمیان و نادر برهانی مرند بر عهده داشتند.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

نظرات کاربران