در حال بارگذاری ...
بر اثر ابتلا به کرونا

هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای دزفول دارفانی را وداع گفت

حسین بلنده بازیگر و کارگردان تئاتر دزفول و کارگردان سینما و تلویزیون بر اثر ابتلا به کرونا روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، حسین بلنده بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما شهرستان دزفول پس از ابتلا به بیماری کرونا و انجام مراحل درمانی روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه 1400 در شهرستان دزفول دارفانی را وداع گفت.

حسین بلنده در سال 1347کار بازیگری تئاتر را آغاز کرد و در سال 1355 عنوان بهترین بازیگر تئاتر از استان خوزستان را در جشنواره تئاتر کشوری کسب کرد و در سال 60 دو کار نمایشی تئاتر به روی صحنه برد و پس از آن در ساخت و بازیگری چندین فیلم کوتاه و سینمایی نقش داشت که از شبکه های مختلف تلویزیون پخش شد.

حسین بلنده پس از ساخت فیلم علمدار در دزفول در حال ساخت فیلم شوادون بود که روایتی از زندگی مردم دزفول در دوران دفاع مقدس بود که متاسفانه اجل به او مهلت نداد. وی تاکنون چندین سریال و تله فیلم برای صدا و سیمای آبادان تولید کرده است.
زنده یاد حسین بلنده سابقه بازی در چندین کار بلند سینمایی با کارگردانان مشهوری چون زنده یاد جلال مقدم در فیلم فرار از تله، مسعود کیمیایی در فیلم خاک، محمد شاهرکنی در فیلم پوکه، هرمز ناظم زاده در فیلم صلات ظهر و محمد شاهرکنی در فیلم پرچین در پرونده کار هنری خود دارد.

زنده یاد حسین بلنده در آثاری همچون «آوای سکوت»، «سحرگاه پیروزی»، «سیرک بزرگ» به عنوان «کارگردان»، «تهیه‌کننده»، «نویسنده فیلمنامه»، «دستیار لباس» حضور داشته است.
فیلم های سحرگاه پیروزی، طعمه، یاری، علمدار، آوای سکوت دزفول قهرمان از جمله فیلم های کارگردانی شده توسط حسین بلنده است.




مطالب مرتبط

طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند
طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند

مهدی درویش، سیدعزیز آرین و سعید گل گل به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای و خیابانی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول معرفی شدند.

|

نظرات کاربران