در حال بارگذاری ...
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

حفظ دغدغه مندی مخاطب بر لزوم تماشای تئاتر در روزهای پساکرونایی

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با انتشار پیامی هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان و دست اندرکاران تئاتر استان خوزستان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی گفت: حفظ دغدغه مندی مخاطب بر لزوم به تماشا نشستن نمایش برای استمرار حیات این هنر قدسی در روزهای پساکرونایی از اهم امور این روزهای کرونایی است.

متن پیام محمد یاقوت پور به شرح زیر است:

قطعا هنرمندان فرهیخته نمایش در راستای تولید هنر متعالی نمایش متاثر از رویدادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر جامعه به سمت و سویی مشخص هدایت می‌شوند و به تبع آن سبک آثار هر مقطع زمانی نیز مختص همان مقطع زمانی است و حادثه کرونا نیز برهه‌ای از تاریخ جهان خواهد شد که هر چند بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی را با مشکل روبرو کرده است اما در حوزه تئاتر علاوه بر  نوآوری در شیوه های اجرایی آنلاین و بهره مندی از فضای مجازی بستری را نیز برای پرداختن به موضوعات جدید فراهم کرده است. لذا پرورش سلیقه مخاطبان در این برهه زمانی کرونایی و جلب رضایت تماشاگران هم نیازمند  بهره‌مندی از پلتفرم‌های جدید است تا به شکل بصری‌تر امکان نمایش برای مخاطبانی در دور دست تر از سالن های نمایش نیز فراهم شود و بتوان هر خانه را به سالنی برای تئاتر و جذب مخاطب حداکثری تبدیل کرده و منجر به هم‌ذات‌پنداری آحاد جامعه با فرهنگ و هنر شویم و نتیجه‌اش همانا رونق تئاتر دیدن در این روزهای رخوت و خمودگی های کرونایی شود.

پس هر چند کرونا تاثیر منفی در حضور فیزیکی تماشاگران داشته اما به گونه ای نکته‌های مثبت نیز می تواند داشته باشد و تولیدات محلی را  می توان برای مخاطبان بین المللی به اجرا رساند و با بهره گیری از شیوه های نوین باعث شد که تولیدات تئاتری با ادغام زبان های کلامی و غیر کلامی و با بهره گیری از فرهنگ های غنی بومی خود سرچشمه الهامات نوین در کل جهان شوند و افق های جدیدی در برابر هنرهای نمایشی بگشایند و مخاطبان صحنه تئاتر به بیننده ناپیدای پشت صفحه نمایش تبدیل شوند.

لذا ضمن تبریک روز جهانی تئاتر ۱۴۰۰ به هنرمندان فرهیخته تئاتر کشور و بالاخص هنرمندان تئاتر استان خوزستان و پاسداشت این روز گرانقدر، بایستی به این نکته کلیدی اشاره کنم که علاوه بر لزوم توجه به معیشت هنرمندان در این شرایط سخت کرونایی می بایست بر لزوم حفظ دغدغه مندی تماشاگران جهت استمرار به تماشا نشستن های تئاتری نیز اهتمام  ویژه تری داشته باشیم تا همچنان تماشای تئاتر چه با ایجاد پروتکل های بهداشتی جهت حضور فیزیکی تماشاگران و چه در شکل های اجرایی جدید آنلاین بخشی از سبد خانوارها حتی در این شرایط سخت کرونایی باقی بماند که لازمه حیات تئاتر بر حضور حداکثری تماشاکنندگان تئاتر است و بس.

محمد یاقوت پور

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان

 

به گزارش تئاتر خوزستان هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید به مناسبت این روز جشن هایی در سراسر کشور برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران