در حال بارگذاری ...
گزارش تئاتر خوزستان از گروه های تئاتر خوزستان؛

گروه تئاتر کودک و نوجوان ترنج در شوشتر

تئاتر خوزستان: هنرمندان تئاتر خوزستان همواره و در سخت ترین شرایط به فعالیت های نمایشی خود ادامه داده و هیچ گاه فعالیت های خود را متوقف نکرده اند. از روزهای آغازین سال ۱۳۹۸ که وقوع سیل استان خوزستان را در بر گرفت تا هم اکنون که شرایط سخت مبارزه با بیماری کرونا و تعطیلی تمامی فعالیت های هنری کشور و استان خوزستان حادث شده است، فعالیت هنرمندان تئاتر این استان به روش های مختلف و در فضای مجازی ادامه دارد.

به گزارش تئاتر خوزستان، مهدی محجوب نویسنده، کارگردان و سرپرست گروه تئاتر تخصصی کودک و نوجوان ترنج از گروه های پروانه دار زیر نظر دفتر انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان شوشتر است که طی سال 98 فعالیت های مختلفی را در مناطق سیل زده خوزستان و همچنین مناسبت های مختلف در شهرستان شوشتر داشته است که در این جا به رسم سالیان پیش، به جهت بررسی و ارائه گزارش فعالیت گروه های نمایشی استان خوزستان، فعالیت های سال 1398 گروه تئاتر ترنج شوشتر را ورق زدیم.

 

کارگاه های آموزشی:

برگزاری دو دوره کارگاه‌های بازیگری ویژه کودکان و نوجوان در تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر و پلاتوی مجموعه هنری مهر و ماه در تیرماه 1398

 

تولید و اجرای نمایش:

اجرای نمایش‌های خیابانی شادپیمایی «حاجی فیروز و عمونوروز» به کارگردانی مهدی محجوب در تعطیلات نوروز 98 در سطح معابر مهم شهرستان شوشتر به مدت ده روز.

اجرای طرح «امداد فرهنگی» با نمایش های کودکانه به کارگردانی مهدی محجوب در روستاهای مناطق سیل زده خوزستان از جمله شعیبه، گوریه، ملاثانی، بستان و سوسنگرد در اردیبهشت ماه 98 ویژه کودکان مناطق سیل زده خوزستان.

اجرای نمایش «خداحافظ مدرسه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی محجوب به مناسبت پایان تحصیل مدارس در ۷ دبستان ابتدایی از 25 الی 30 اردیبهشت ماه 98

اجرای نمایش «روزه‌ اولی ها» به مناسبت ماه مبارک رمضان برای کودکان شهرستان شوشتر در فضای امام‌زاده در خردادماه 98.

برگزاری «جشن عید غدیر» برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در مردادماه 1398.

اجرای نمایش «ننه سرما و عمو یادگار» به نویسندگی و کارگردانی مهدی محجوب به مناسبت شب‌های یلدایی در شش مکان گردشگردی سطح شهرستان شوشتر در 29 و 30 آذرماه 98

اجرای جشن «روز مادر» در سطح مدارس ابتدایی شهرستان شوشتر به مدت سه روز در بهمن ماه 98.

 

حضور در جشنواره های تئاتر:

شرکت در «هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان» به میزبانی کانون پرورشی فکری استان خوزستان با اجرای نمایش خیمه شب بازی «گل باقالی» و راهیابی به بخش کشوری.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران