در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد

در نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، نشست خبری محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ویژه تشریح برنامه های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اربعین حسینی با حضور پرویز عزیزی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل، مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل، ناصر آریایی نیا معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، مصطفی بوعذار دبیر اجرایی سوگواره، جمعی از هنرمندان تئاتر استان و اصحاب رسانه و مطبوعات یکشنبه 14 مهرماه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار و پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در پایانه مرزی چزابه رونمایی شد.

در این نشست خبری محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه صفر و اربعین حسینی گفت: سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با هدف رونق بخشی به جریان عظیم راهپیمایی زائرین و ارائه آثار هنرهای نمایشی و تعزیه و ترویج هنر عاشورائی به عنوان برنامه شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سومین سال متوالی از 22 مهرماه سال جاری در پایانه مرزی چزابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک به عنوان مبداء ورودی زائرین اربعین حسینی از طرف معاونت هنری سینمایی اداره کل برگزار می گردد.

جوروند افزود: آقای مصطفی بوعذار از هنرمندان شناخته شده و متعهد تئاتر استان دبیر اجرایی این سوگواره را بر عهده دارند که در همین جا از تلاش های ایشان تقدیر و تشکر می کنم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: هنرمندان تئاتر و تعزیه 16 استان کشور آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند که هیئت انتخاب بخش تئاتر میدانی و بخش تعزیه فارسی و عربی در حال ارزیابی و انتخاب آثار هستند.

 وی گفت: این سوگواره با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، کانون تئاتر خیابانی، شورای راهبردی تئاتر خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان از 22 الی 27 مهرماه 98 در پایانه مرزی چزابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک پذیرای زائرین حسینی خواهد بود.

محمد جوروند در ادامه گفت: اجرای تئاتر دینی و عاشورایی از اولویت های این اداره کل است و امیدواریم با حضور هنرمندان متعهد و ارزشی هنرهای نمایشی کشور شاهد برگزاری فاخر این سوگواره در پایانه مرزی چزابه باشیم.

در بخش پایانی پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی توسط مدیر کل فرهنگ  ارشاد اسلامی و هنرمندان تئاتر استان رونمایی و امضاء شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران