در حال بارگذاری ...
با حضور چهره های مطرح سینما و تئاتر کشور

اختتامیه نخستین فستیوال خوانش داستان های کوتاه ملل در امیدیه برگزار شد

با حضور چهره های مطرح سینما و تئاتر کشور، اختتامیه نخستین فستیوال خوانش داستان های کوتاه ملل در سالن نفت شهرستان امیدیه برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، مراسم اختتامیه نخستین فستیوال خوانش داستان های کوتاه ملل به همت موسسه نمایش خلاق بازی و یادگیری و خواهران قجابگلی در سالن نفت شهرستان امیدیه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فروغ قجابگلی بازیگر سینما و تئاتر و برنده جایزه بازیگری از جشنواره فیلم پکن، یاسر خاسب بازیگر و کارگردان بین المللی تئاتر، حسین ذوالفقاری رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان، مهدی درویش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه، فرحناز قجابگلی مدیر موسسه نمایش خلاق بازی و یادگیری، مهران نصرت پناه معاون سیمای مرکز خوزستان، بهزاد خیرالهی عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، علی اصغر همتیان رئیس انجمن هنرهای نمایشی امیدیه و جمعی از هنرمندان و شرکت کنندگان در جشنواره برگزار شد، آرا هیئت داوران متشکل از لیلا قنواتی مدیر کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان و قاسم یوسفی نویسنده و شاعرکشور به شرح زیر قرائت شد: 

برگزیده ها:

در بخش کودک سوگند دیلمی از شهرستان امیدیه با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 150 هزار تومان برگزیده شد.

در بخش نوجوان فاطیما آلبوغبیش با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 250 هزار برگزیده این بخش شد.

انتخاب هیئت داوران در بخش بزرگسال سارا مهربخش از شهرستان ماهشهر بود که لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 250 هزار تومان به ایشان اهداء شد.

فروغ قجابگلی دبیر علمی فستیوال اعلام کرد بخش خانواده و خلاقیت یکی از هدفهای اصلی و قابل توجه فستیوال خوانش داستانهای کوتاه ملل می باشد.

هیئت داوران در بخش خانواده و خلاقیت برگزیده خود را خانواده امیرخردمند از شهرستان دزفول اعلام کرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 400 هزار تومان به این خانواده اهداء شد.

 

بخش تقدیرها:

در بخش کودک از آریانا طیبی از شهرستان بندرماهشهر با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 100 هزار تومان تقدیر شد.

 در بخش نوجوان تقدیری صورت نگرفت.

در بخش بزرگسال از میترا جوانمرد از شهرستان امیدیه با اهداء لوح تقدیر، بسته فرهنگی و جایزه نقدی به مبلغ 200 هزار تومان تقدیر ویژه شد.

همچنین از خانم حکیمه کمایی از شاعران نمره یک میانکوه با اهداء لوح تقدیر، بسته فرهنگی و جایزه نقدی به مبلغ 200 هزار تومان تقدیر به عمل آمد.

 

بخش خلاقیت و خانواده:

در بخش خلاقیت و خانواده از خانواده تلاوری از شهرستان رامهرمز با اهداء لوح تقدیر، بسته فرهنگی و جایزه نقدی به مبلغ 300 هزار تومان تقدیر شد.

 

بخش فاصله ها :

در این بخش از آسا عسکری از شهرستان بندر عباس با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ مبلغ 50 هزار تومان و گلناز انوری از بندردیر با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 50 هزار تومان و مینا راه چمنی از شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 50 هزار تومان سپاس صورت گرفت.

 

در این فستیوال یک داور کودک لنا نظارات و یک داور نوجوان امیرعباس یوسفی پس از داوری آثار بخش کودک و نوجوان آرا خود را به شرح زیر اعلام نمودند:

لنا نظارات داور بخش کودک رای خود را به آریانا طیبی از شهرستان بندرماهشهر با اهداء بسته فرهنگی و جایزه نقدی به مبلغ 50 هزارتومان اهدا کرد و امیرعباس یوسفی داور بخش نوجوان رای خود را به فاطیما آلبوغبیش از شهرستان امیدیه با اهداء بسته فرهنگی و جایزه نقدی به مبلغ 50 هزارتومان اهدا کرد.

دبیر اجرایی و دبیر علمی به دلیل استقبال شرکت کنندگان فستیوال خوانش داستانهای کوتاه ملل یک بخش سپاس در اهدای جوایز اضافه کردند و جایزه سپاس در بخش کودک به برادران دو قلو به نام های امیرمهدی و امیرمحمد امیر دبیر فدعمی اهدا شد، به هر کدام از این کودکان 50 هزارتومان و بسته فرهنگی اهدا گردید و در بخش نوجوان از مهدیه مستی و ثنا قنواتیان سپاس به عمل آمد به هر کدام از این دو نوجوان مبلغ 50 هزار تومان به همراه بسته فرهنگی اهداء شد.

 

شایان ذکر است نخستین فستیوال خوانش داستانهای کوتاه ملل با هدف خوانش دسته جمعی و مطالعه خانوادگی و یافتن استعداد ها و پرورش آنها در زمینه نوشتن گونه های ادبی به همت موسسه نمایش خلاق بازی و یادگیری و خواهران فروغ قجابگلی و فرحناز قجابگلی با ۵۶ شرکت کننده در بهمن ماه 1397 کار خود را در تهران آغاز کرد.

از این تعداد خوانش ها ۱۸ نفر به نخستین فستیوال در اردیبهشت 1398 در شهرستان امیدیه راه یافتند و انتخاب خوانش ها توسط فرزانه سکوتی مترجم و نویسنده کشور از تهران و فرحناز قجابگلی پژوهشگر و محقق کودک انجام شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران