در حال بارگذاری ...
رئیس شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان دزفول:

در خوزستان از اجراهای مداوم عمومی به برگزاری جشنواره های تئاتر خواهیم رسید

رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان دزفول گفت: تلاش داریم در استان خوزستان از اجراهای عمومی به برگزاری جشنواره های تئاتر برسیم.

به گزارش تئاتر خوزستان، حسین ذوالفقاری رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: با توجه به برگزاری جشنواره های مختلف در استان خوزستان، امسال تا حدودی و سال آینده به طور جد تلاش خواهیم نمود که از اجراهای مداوم عمومی به برگزاری جشنواره های تئاتر در استان خوزستان برسیم.

حسین ذوالفقاری ضمن اشاره به اجراهای عموم در استان خوزستان گفت: تا ابتدای زمستان 1397 تعداد 1825 شب اجرای نمایش در استان خوزستان داشته ایم که به نسبت 1675 شب اجرا در سال 1396 از رشد خوبی برخوردار بوده است و تا پایان سال 97 این تعداد اجراهای عمومی به رقم بیشتری خواهد رسید.

رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان در ادامه گفت: سیاست ما بر اجرای عمومی نمایش ها و جذب مخاطب است و امسال تلاش داشتیم که از اجرای عمومی آثار به برگزاری جشنواره ها برسیم و این روند را با جدیت و تاکید کامل برای سال 98 دنبال خواهیم کرد و همین امسال هم در بعضی شهرستان ها این روند جواب مثبت داد مثلن در بهبهان بعد از برگزاری جشنواره نمایش های آئینی سنتی ارغون و برگزاری شادپیمایی در میان مردم، نتیجه بسیار خوب گرفتیم به طوری که الان هم زمان چهار نمایش در بهبهان بر روی صحنه هستند و همه هم با استقبال بسیار خوبی مواجه هستند.

ذوالفقاری در ادامه اظهار کرد: در سال جاری در فاز اول دوازده تماشاخانه در استان خوزستان توسط شورای راهبردی تئاتر مجهز به سیستم نورپردازی و سیستم صوت حرفه ای شدند که به امید خدا و به همت مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال آتی و در فاز دوم تعداد دیگری از تماشاخانه های استان نیز تجهیز خواهند شد.

حسین ذوالفقاری در پایان اظهار کرد: هفته گذشته طرح های پیشنهادی و تقویم تئاتر استان خوزستان در سال 1398 توسط کارشناسان شورای راهبردی تئاتر خوزستان و با همراهی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان مشتمل بر بخشهای مختلف تولید تئاتر، آموزش، برگزاری جشنواره ها، تبادل اجرایی گروه های نمایشی و تجهیز تماشاخانه های استان برای ببرسی و تاید نهایی به مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تقدیم شد و امیدواریم با تایید این طرح، گامی بلند برای برنامه ریزی تئاتر استان خوزستان در سال 98 برداریم.

 

یازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری نادر سعادتی فرد از 6 تا 8 اسفندماه 97 با حضور هفت اثر از استان های خوزستان، کرمانشاه، اراک، اصفهان و فارس در شهرستان دزفول برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران