در حال بارگذاری ...
برگزیدگان بیست ‎و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان مشخص شدند؛

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در ایستگاه پایانی

آیین پایانی بیست‎ونهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با معرفی برگزیدگان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان و به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان، شامگاه 11 شهریور 1396  بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان به ایستگاه پایانی رسید و مراسم اختتامیه در تالار مهتاب اهواز با حضور مسئولین و هنرمندان تئاتر استان خوزستان برگزار شد و تندیسهای جشنواره امسال در دست‌های تئاتریهای برتر استان جا خوش کردند. جشنواره‌ بیستونهم به درستی جشنواره‌ای متفاوت با حضور تئاتریها و کارگردانان جوان و تازه نفس بود که نشان از قدرت تازه‌ و امید به شکوفایی مجدد تئاتر استان خوزستان در سال آینده داشت.

 

این مراسم ساعت 18:30 آغاز شد. اجرای مراسم اختتامیه را شهرام ملکی نیا برعهده داشت و غلامرضا شریعتی (استاندار خوزستان)، محمد جوروند (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان)، ناصر چنانی (دبیر جشنواره)، حجتالاسلام والمسلمین عباس بسیخواسته (مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان)، علی بنائیان (دبیر اجرایی جشنواره)، محمد یاقوتپور ( رییس انجمن هنرهای نمایشی استان) و هیئت محترم داوران و جمعی از پیشکسوتان تئاتر خوزستان از جمله حاضران در این مراسم بودند.

 

از نکات جالب توجه مراسم این بود که کل جوایز این جشنواره میان چهار اثر تقسیم شد و نمایشهای «زیرزمین» از دزفول، «رقص گیس‌ها در باد» از دشت آزادگان، «امپرسیون جیغ بنفش» از امیدیه، «درخت سیب گناهکار نیست» از بندر امام خمینی (ره) و «دیروقته ببخشید مزاحم شدم» از بهبهان سهمی از جوایز این دوره از جشنواره نداشتند.

در بخش اول برنامه ناصر چنانی دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان و معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از وی محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص جشنواره امسال مطالبی را به شکل کوتاه و مختصر بیان کرد.         

در ادامه مراسم، تقدیر از گروههای نمایشی شرکتکننده در جشنواره صورت گرفت که سرپرست گروههای نمایشی «امپرسیون جیغ بنفش» از امیدیه، «ماضی بعید» از اندیمشک، «درخت سیب گناهکار نیست» از بندر امام خمینی(ره)، «دیر وقته ببخشید مزاحم شدم» از بهبهان، «دیُ بهمن شصتهزار و پنج به روایت باد سخت» از اهواز، «پل سیاه» از اهواز، «موجسواری در چشمان سپید» از بندر ماهشهر، «رقص گیس ها در باد» از سوسنگرد و «زیرزمین» از دزفول با آمدن روی صحنه لوح تقدیر خود را از دست‌اندرکاران دریافت کردند. همچنین در بخشی از این مراسم محمد یاقوتپور رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به نمایندگی از جامعه تئاتر استان، لوحی را به رسم یادبود به ناصر چنانی دبیر جشنواره اهدا کرد.

 

در ادامه برنامه، تقدیر از هیات داوران بخش صحنه ای جشنواره متشکل از محمدامیر یاراحمدی، نادر برهانیمرند و سعید اسدی، و داوران بخش پژوهش جشنواره متشکل از مهرداد بهراد، مقداد محمدینژاد و آرش سهرابی صورت گرفت و بهزاد خیرالهی، مرتضی مطوری و رسول حقجو نیز در قالب هیات بازبینی جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

پس از این قسمت، آراء هیات داوران در بخش مسابقه پژوهش بیستونهمین جشنواره تئاتر خوزستان اعلام شد که در این قسمت و در بخش پایاننامه به دلیل عدم شکل‌گیری رقابت کمی، جایزه‌ای اختصاص داده نشد. در بخش مقاله، جایزه سوم به عاطفه خالقی برای مقاله «تعامل جامعه‌شناسی با تئاتر»، جایزه دوم به علی فرزانگان برای مقاله «تناقض ، تصادم.....» و جایزه نخست به عباس عیدی برای مقاله  «مک گریگور پیر چند روز پیش» تعلق گرفت. در بخش ترجمه، برای مقام سوم هیچ اثری واجد شرایط تشخیص داده نشد اما جایزه دوم به نجمه باوی برای ترجمه مقاله «نقد نیچه بر فلسفه سیاسی سوفوکل» تعلق گرفت. همچنین در این بخش جایزه نخست به رویا کریمی برای ترجمه مقاله «فلسفه و سنت رقص دراماتیک» اهدا شد. در بخش نقد نیز جایزه سوم به خیزران جهانبانی برای نقد بر نمایش «امپرسیون جیغ بنفش»، جایزه دوم به سحر صبور برای نقد «رقص‌مبتذل در دفاع از ارزش‌ها» و جایزه اول به صورت مشترک به رضا محمودی فر برای نقد«شهریور۹۶ به روایت متنی سخت» و مژده باقری برای نقد بر نمایش «درخت سیب گناهکار نیست» اهدا شد.

 

در ادامه، رونمایی از فراخوان اولین جشنواره ملی تئاتر نفت با حضور استاندار خوزستان انجام شد و سیدصادق فاضلی از پیشکسوتان تئاتر استان نیز به عنوان دبیر اولین دوره این جشنواره معرفی شد.

 

اما پس از این بخش و سخنان دکتر شریعتی، استاندار خوزستان، نوبت به حساسترین بخش از مراسم یعنی اعلام نتایج و آرا هیات داوران بیستونهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان رسید که در ادامه این نتایج را مشاهده خواهید کرد:

 

طراحی بروشور:

کاندیداها:

داریوش نیکمحمدی برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت»، محسن حیدری برای نمایش «زیرزمین»، محمد لهراسبی برای نمایش «ماضی بعید» و علی نورالدین برای نمایش «موج سواری در چشمان سپید».

برگزیده طراحی بروشور:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به داریوش نیکمحمدی برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» از شهرستان اهواز.             

موسیقی:

کاندیداها:

بهروز صیافزاده برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت»، احسان قانعی برای برای نمایش «زیر زمین»، پرویز جلیلی برای نمایش «دیروقته ببخشید مزاحم شدم» و محمد سلیمانی برای نمایش «موج سواری در چشمان سپید» .

تقدیر موسیقی:

 لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به محمد سلیمانی برای آهنگسازی نمایش «موج سواری در چشمان سپید» ار بندر ماهشهر.         

برگزیده موسیقی:

تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهروز صیافزاده برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» از شهرستان اهواز.     

طراحی لباس:

کاندیداها:

فردخت رشیدی برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت»، حسین گلچینزاده برای نمایش «پلسیاه» و الهام عسگروای برای نمایش «موج سواری در چشمان سپید».

برگزیده طراحی لباس:

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به فردخت رشیدی برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» از شهرستان اهواز.          

طراحی صحنه:

کاندیداها:

حسین گلچین‌زاده برای نمایش «پل سیاه»، ایمان میرزایی برای نمایش «زیرزمین»، یاسین پارسامنش برای نمایش «دیروقته ببخشید مزاحم شدم»، سیاوش عالیپور برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» و دانیال سیاحی برای نمایش «موج سواری در چشمان سپید» .

تقدیر طراحی صحنه:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسین گلچین‌زاده برای نمایش «پل سیاه» از اهواز.

برگزیده طراحی صحنه:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به دانیال سیاحی برای نمایس «موج سواری در چشمان سپید» از بندر ماهشهر.

بازیگری مرد:

کاندیداها:

 کاظم وفادار شوشتری برای نمایش «موج‌سواری در چشمان سپید»، محسن خدادادی برای نمایش «ماضی بعید»، میلاد هارونی برای نمایش «پلسیاه»، علی بیدلی برای نمایش «زیرزمین»، حسین کارگر برای نمایش «درخت سیب گناهکار نیست» و سیدجاسم موسویراد، عزیز زنگنه و آرمین تدین برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت».

 رتبه سوم بازیگری مرد:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به آرمین تدین برای نمایش«دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت»، کاظم وفادارشوشتری «موج سواری در چشمان سپید» و میلاد هارونی برای نمایش «پل سیاه».

رتبه دوم بازیگری مرد:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به محسن خدادادی برای نمایش «ماضی بعید» از اندیمشک.

رتبه اول بازیگری مرد:

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به سیدجاسم موسویراد برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» از شهرستان اهواز.        

بازیگری زن:

کاندیداها:

 مرجان کلانتریان و فردخت رشیدی برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت»، مریم طرفی برای نمایش «رقص گیس‌ها در باد»، فروغ جلالی برای نمایش «زیرزمین»، مهرنوش بلیان برای نمایش «ماضی بعید»، یلدا دهقانی و زهرا خسروی برای نمایش «درخت سیب گناهکار نیست»، خدیجه بابادی برای نمایش «پل سیاه» و مژده خیاطسلیقه برای نمایش «موج‌سواری در چشمان سپید».

رتبه سوم بازیگری زن:

 لوح تقدیر و حایزه نقدی به صورت مشترک به مهرنوش بلیان برای نمایش «ماضی بعید» از اندیمشک و مژده خیاطسلیقه برای نمایش «موج سواری در چشمان سپید» از بندر ماهشهر.

 رتبه دوم بازیگری زن:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مرجان کلانتریان «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» از شهرستان اهواز.

رتبه اول بازیگری زن:

 دیپلم افتخار، تندیس جشنواره  و جایزه نقدی به خدیجه بابادی برای نمایش «پل سیاه» از شهرستان اهواز.        

نمایشنامه نویسی:

 کاندیداها:

 مهدی آشوغ برای نمایش «ماضی بعید»، دانیال سیاحی برای نمایش «موج‌سواری در چشمان سپید»، سیدمصطفی موتورچی برای نمایش «پل سیاه»، آرش عباسی برای نمایش «زیرزمین» و سیاوش عالیپور برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت».

رتبه سوم نمایشنامه نویسی:

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهدی آشوغ برای نمایش «ماضی بعید» از شهرستان اندیمشک.

 رتبه دوم نمایشنامه نویسی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سیدمصطفی موتورچی برای نمایش «پل سیاه» از شهرستان اهواز.

رتبه اول نمایشنامه نویسی:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سیاوش عالیپور برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» از شهرستان اهواز.

کارگردانی:

کاندیداها:

حسین گلچینزاده برای نمایش «پل سیاه»، دانیال سیاحی برای نمایش «موج سواری در چشمان سپید»، سیاوش عالیپور برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت»، محمد نادرپور و ایمان میرزایی برای نمایش «زیرزمین» و اشکان لدنی برای نمایش «دیروقته ببخشید مزاحم شدم».

رتبه سوم کارگردانی:

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به دانیال سیاحی برای نمایش «موج سواری در چشمان سپید» از شهرستان بندر ماهشهر.

رتبه دوم کارگردانی:

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسین گلچینزاده برای نمایش «پل سیاه» از شهرستان اهواز.

رتبه اول کارگردانی:

تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سیاوش عالیپور برای نمایش «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» از شهرستان اهواز .       

آثار برگزیده: 

نمایشهای «دیُ بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخ» به کارگردانی سیاوش عالیپور و «پلسیاه» به کارگردانی حسین گلچینزاده هر دو از شهرستان اهواز به عنوان نمایشهای برتر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

 

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 8 الی 11 شهریورماه 1396 به دبیری ناصر چنانی در شهرستان اهواز برگزار شد.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران