در حال بارگذاری ...
چنانی دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در نشست خبری عنوان کرد:

برگزاری جشنواره ای با کیفیت و در شان استان خوزستان هدف اصلی ما است

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان گفت: دو گروه نمایشی را که در بررسی‎های هیات داوران جشنواره امتیاز بالاتری کسب کنند، برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فجر معرفی کنیم.

به گزارش تئاتر خوزستان و به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان، ناصر چنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: قرار است این جشنواره با حضور گروه‌های نمایشی استان خوزستان از شهرستان‌های مختلف از هشتم تا یازدهم شهریور 96 در اهواز برگزار شود. 
دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان در خصوص فراخوان این جشنواره اظهار کرد: فراخوان این جشنواره از اوایل فروردین‌ماه سال جاری منتشر شد و در اختیار گروه‌های نمایشی قرار گرفت و از زمان اعلام این فراخوان، گروه‌های نمایشی، نمایش‌هایی برای شرکت در این جشنواره آماده کردند.  
وی در مورد آمار کل گروه‌های نمایشی توضیح داد: از کل استان خوزستان 40 گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه اثر ارسال کردند که این آثار از 15 شهرستان ارسال شده بودند؛ ضمن اینکه اهواز با 10 گروه نمایشی، بهبهان با پنح، شوش با چهار، دشت‌آزادگان، بندرامام،‌ شادگان و امیدیه هر کدام با سه، دزفول و اندیمشک هر کدام با دو اثر و آغاجاری، مسجدسلیمان، ایذه، شوشتر و ماهشهر هر کدام با یک گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده‌اند.  
چنانی با بیان اینکه مرتضی مطوری، رسول حق‌جو و بهزاد خیراللهی کار بازبینی و انتخاب آثار را بر عهده داشتند ادامه داد: در مرحله‌ اول بازبینی هیات داوران 16 اثر برای بازبینی حضوری انتخاب کردند ضمن اینکه از بین این 16 اثر، 9 اثر برای مرحله‌ نهایی جشنواره معرفی شد.   
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: در جهت تولیدات نمایشی سعی کردیم به بحث اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بسترهای تاریخی، ادبی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت‌های استان خوزستان، همچنین دفاع مقدس توجه داشته باشیم. تمامی اینها جز اولین‌ آیتم‌های این جشنواره هستند به همین منظور از گروه‌های نمایشی خواستیم بر اساس این اولویت‌ها نمایش‌های خود را تولید و در معرض دید عموم قرار بدهند.  
دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان تصریح کرد: از تاکیدهای موجود جهت شرکت در جشنواره اجراهای عمومی در سطح استان بود که از رویدادهای خوب این جشنواره بوده محسوب میشود، با توجه به اینکه از سال گذشته تاکنون حدود یک هزار و 888 اجرای نمایشی عمومی در کل استان از 169 گروه نمایشی شاهد بودهایم. البته از این 169 گروه، 75 گروه ثبت شدهاند و دارای پروانه نمایش هستند و قرار است بقیه‌ گروه‌ها هم ثبت و پروانه نمایش به آنها تعلق بگیرد.   
چنانی در خصوص تفاوت‌های این جشنواره تصریح کرد: جشنواره امسال نسبت به جشنواره‌های قبل جوان‌تر شده است و بانوان نیز در این جشنواره حضور دارند؛ ضمن اینکه یکی از نمایش‌های موجود به کارگردانی یک خانم صورت گرفته است.  
وی افزود: همچنین از ویژگی‌های این جشنواره می‌توان به اضافه شدن بخش پژوهشی و مسابقه‌ عکس اشاره کرد.  
دبیر جشنواره در خصوص آیتم‌های مورد ارزیابی هیات داوران بیان کرد: علاوه بر اینکه داوران تمام فیلم را مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا فیلم‌های منتخب را جهت شرکت در جشنواره فجر معرفی کنند، آیتمهایی نظیر کارگردانی، نمایش‌نامه‌ نویسی، بازیگری زن و مرد، طراحی صحنه، موسیقی و بروشور را نیز بررسی خواهند کرد. ما تصمیم داریم دو گروه نمایشی را که در این جمع‌بندی از امتیاز بالاتری برخوردار باشد جهت شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کنیم.   
او با اشاره به هیات داوران جشنواره نیز عنوان کرد: دکتر سعید اسدی، نادر برهانی، محمدامیر یاراحمدی اعضای هیات داوران این جشنواره را تشکیل می‌دهند.   
چنانی از تالار آفتاب، پلاتوی استاد لاریان و تالار آینه به عنوان مکانهای برگزاری جشنواره تئاتر امسال خوزستان نام برد و خاطرنشان کرد: در کنار این رویداد تصمیم داریم اجراهای خیابانی یا میدانی را نیز در حاشیه‌ شهرستان اهواز مانند کوی علوی، لشکرآباد، 400 دستگاه و زویه برگزار کنیم تا به نوعی دیگر در این مناطق این جشنواره نیز برگزار شود و در حقیقت برگزاری جشنواره ای با کیفیت و در شان استان خوزستان هدف اصلی ما است.

وی یادآور شد: آیین افتتاحیه جشنواره، در مزار شهدا با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و غبارروبی از مزار شهیدان مدافع حرم و سردار شهید علی هاشمی هشتم شهریور 96 ساعت 15:30 برگزار می‌شود. 
در ادامه این نشست علی بناییان، دبیر اجرایی این جشنواره اظهار کرد: هر روز ساعت 10 در مکان هتل آپارتمان گروه‌ها، کارگاه آموزشی برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه محمدامیر یاراحمدی ورک‌شاپ‌های نمایش‌نویسی را بر عهده دارد و در ساعت 23 در محل خوابگاه گروه‌ها و بعد از اتمام اجراها، جلسات نقد و بررسی نمایشهای همان روز برگزار می گردد.
وی خاطرنشان‌کرد: مدیریت نقد و بررسی بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان بر عهده‌ سعید آلبوعبادی و قاسم غلامحیدر است.

بنائیان همچنین از معاونت شهرداری اهواز، مشاور شهردار اهواز، شهردار اهواز، سازمان آب و برق خوزستان، مجموعه هتل های آب و برق خوزستان، سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز، اداره کل هنرهای نمایشی کشور، انجمن هنرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جهت برگزاری جشنواره تشکر و تقدیر کرد.

در ادامه نشست رسول حق جو عضو هیئت بازبینی و طراح پوستر و کتاب جشنواره بیست و نهم ضمت تشکر از ستاد برگزاری جشنواره گفت: وجه تمایز این جشنواره این است که قریب به 70 درصد آثار شرکت کننده در جشنواره، آثار ارزشی هستند و این روند در تولید آثار هنرمندان استان نمود داشته است.

ایشان همچنین در خصوص ویژگی های پوستر جشنواره بیست و نهم توضیحاتی دادند و بیان کرد: در طراحی این پوستر تلاش داشته ام از یک بی نظمی و سیاهی در پوستر با اضافه کردن رنگها به یک نظم برسم. رنگهای درون چشم ها در حقیقت رنگهای منعکس شده از تئاتر در چشمان مخاطبان هستند.

در ادامه پوستر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان توسط دبیر و دبیر اجرایی و با حضور اعضای ستاد برگزار جشنواره رونمایی شد.

 

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از تاریخ 8 الی 11 شهریورماه 1396 به دبیری ناصر چنانی در شهرستان اهواز در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان
طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان

9 اثر نمایشی صحنه ای و خیابانی در روز سوم سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و اهواز برای هیئت داوران و مخاطبان اجرا خواهند شد.

|

نظرات کاربران