در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر پوپک

«آئیس» در تئاتر شهر آبادان به صحنه می رود

نمایش «آئیس» نوشته و کار ندا اعتمادی‌کیا در تئاتر شهر آبادان به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر خوزستان نمایش «آئیس» به نویسندگی و کارگردانی ندا اعتمادی کیا کاری از گروه تئاتر پوپک از 5 تا 11 شهریورماه 1396 ساعت 21 در تئاتر شهر آبادان به روی صحنه می رود.

در این نمایش شیرین دژاگاه، زهرا امیری، سعید سعیدی، لیلا یداله زاده، فاخر دریس، امین خالدی، سحر مقدم و مریم دژاگاه به عنوان بازیگر حضور دارند.

ندا اعتمادی‌کیا درباره این نمایش به تئاتر خوزستان گفت: هدف از اجرای این نمایش به تصویر کشیدن باورهای موجود در جامعه است .

وی با این توضیح که آئیس از کلمه یائسه به معنای نابارور گرفته شده است بیان کرد: این نمایش درمورد ناباروری پسری است که با داشتن دو همسر بچه‌ای ندارد اما با استفاده از جادو و دعا همسر دوم پسر شیخ را بارور می‌کند. بعد از گذشت 9 ماه متوجه می‌شوند نطفه‌ای که همسرش حمل می‌کرده پوک بوده و هیچ بچه‌ای وجود ندارد.

نویسنده و کارگردان این نمایش اضافه کرد: در این نمایش سعی کردم با زاویه دید جدید آیین و باورهای افراد اقلیم خود را به تصویر بکشم؛ باورهایی که با توجه به مدرن شدن جامعه همچنان قدیمی هستند ولی مردم برپایه همان اعتقادات و باورهای گذشته خود زندگی می‌کنند. هرچند این ایستادگی بر اعتقادات نشان دهنده اصالت آنها است اما برخی از این اعتقادات و باورها خرافات هستند.

وی اظهار داشت: این نمایش حاصل چند ماه پژوهش در خصوص آیین‌ها و سنت‌هایی است که زن‌ها را مجبور به زندگی دو همسری می‌کند.

اعتمادی کیا گفت: در این نمایش که عناصر دراماتیک تصویری به وضوح دیده میشود پیوندی میان فضای اصیل و بومی با اجرایی مدرن با اسنقاده از پروژکشن و طراحی فرمهایی خاص برای شخصیت زار می باشد.

وی در ادامه گفت: یکی از مشخصه های اصالت این نمایش زبان تصویر و زبان بدنی و البته مکالمه ی دو کاراکتر اصیل عرب (شیخ ، فالگیر) به زبان عربی می باشد که ترجمه ی دیالوگهای آنها را بر روی پرده هایی که به فراخور فضای نمایش طراحی گردیده می بینیم.

سایر عامل نمایش «آئیس» عبارتند از: لیلا یداله زاده (طراح صحنه)، شایان سلامی (حرکات فرم)، سارا اعتمادی (طراح لباس)، جواد سحر (مدیر صحنه)، ابراهیم ارشدی (نورپرداز)، علی اعتمادی کیا (انتخاب و تنظیم موسیقی)، داریوش نیک محمدی (طراح پوستر و بروشور)، میلاد مطرقی و مجید وفایی (اجرای دکور)، علی هاشمی (افکتور) و کیوان جوشن زاده (پروژکشن).

به گزارش تئاتر خوزستان نمایش «آئیس» توسط گروه تئاتر پوپک، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه اروند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، انجمن هنرهای نمایشی آبادان و با حمایت منطقه آزاد اروند، روزنامه یادگاری، آموزشگاه بازیگری نقش آفرین و تئاتر شهر آبادان تولید و به روی صحنه رفته است.




نظرات کاربران