در حال بارگذاری ...
موفقیت نمایش اهوازی شرکت کننده در جشنواره پوتی؛

کسب دیپلم افتخار توسط نمایش «صدا، سکوت، حرکت» در جشنواره پوتی گرجستان

گروه تئاتر مستقل تئاتر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با نمایش «صدا، سکوت، حرکت» نوشته سیاوش طیب طاهر با حضور دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر فرهنگی دانشگاه به عنوان سرپرست و احسان ملکی کارشناس ارشد وزارت بهداشت و درمان پس از اجرا در تاریخ ۲۷ جولای برابر با ۵ مرداد در سالن خانه فرهنگ پوتی، در فستیوال بین المللی تئاتر پوتی گرجستان خوش درخشید.

به گزارش تئاتر خوزستان فستیوال بین المللی تئاتر پوتی از ۲۱ تا ۳۰ جولای در کشور گرجستان برگزار شد و نمایش «صدا، سکوت، حرکت» نوشته دکتر سیاوش طیب طاهر از استان خوزستان در میان ۲۵ اثر به عنوان نماینده دانشجویان ایران با کسب امتیاز مناسب در کنار آثار قدرتمندی از کشورهای اکراین، روسیه، گرجستان و لهستان موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

این نمایش پیشتر در بخش سلامت (سراسری) جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت در فرودین سال 1396 شرکت کرده بود و با حمایت یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در تیرماه سال جاری در تالار آینه شهر اهواز به اجرای عموم درآمده بود.

در طول جشنواره برای اعضای گروه اعزامی دو کلاس آموزشی تئاتر با عناوین «تئاتر معاصر» توسط پروفسور لوان ختاگوری و «بازیگری سیستم میخائیل چخوف» با ارجاع به نمایشنامه «رویا در شب نیمه تابستان» شکسپیر توسط خانم نینلی چانکواتدزه برگزار شد و در پایان نیز مدرک پایان دوره به شرکت کنندگان نیز اهدا گشت.

نمایش «صدا، سکوت، حرکت» نوشته سیاوش طیب طاهر و بازی سامان زمان، سنی محمدپور فلاحان، فاطمه کوراوند، سیاوش طیب طاهر و زهرا عباسی در جشنواره پوتی کشور گرجستان شرکت کرد.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مریم مقدم، نادیا بالدی، امیر محتشم چهرازی، زهرا مهرنیا و جمشید خسروی (دستیاران کارگردان و صحنه)، علیرضا مزرعه (طراح صحنه)، الهه باباپور(نور)، فرخنده باباپور(مدیر صحنه)، زهرا عباسی(طراح لباس)، میلاد ملک زاده و مریم مقدم(صدا و افکت).

نمایش «صدا، سکوت، حرکت» به مشکلات روانی یک بیمار و برگرفته از مبانی سایکو دراما تولید شده بود که خود بهترین دلیل برای تولید اثر توسط دانشجویان علوم پزشکی جهت پرداخت به مبحث سلامت روح بود.

نکته قابل تامل حمایت قابل تحسین دانشگاه جندی شاپور اهواز و مدیر کل محترم فرهنگی آن وزارت خانه می باشد که با درایت ریاست محترم دانشگاه جناب دکتر ایدنی و همچنین معاونت دانشجویی فرهنگی جناب دکتر موگهی از دانشجویان دانشگاه برای تولید آثار حرفه ای می باشد که خود الگویی مناسب برای بخشهای مختلف فرهنگی است.




نظرات کاربران