در حال بارگذاری ...
توسط گروه نمایش پرنده های آبی

نمایش «داستان غم انگیز سگ ها» در ایذه به روی صحنه می رود

نمایش «داستان غم انگیز سگ ها» به نویسندگی محمد جوکار و مسعود عالی محمودی و کارگردانی مسعود عالی محمودی در ایذه به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر خوزستان نمایش «داستان غم انگیز سگ ها» به نویسندگی محمد جوکار و مسعود عالی محمودی و کارگردانی مسعود عالی محمودی کاری از گروه نمایش پرنده های آبی از 14 الی 21 مردادماه 1396 ساعت 20 در تالار سیمرغ شهرستان ایذه به روی صحنه می رود.

در این نمایش سعید کوراوند، پژمان یاراحمدی، خسرو صالحپور، عباس لجم اورک، ابراهیم اسماعیل وندی، ساناز قریشوندی، معصومه ناصری، سارینا و امیر محمد حاتمی، غزاله و رقیه احمدی، مهشید خسروی و نگین خسروی به عنوان بازیگر و مسلم احمدی (موسیقی)حضور دارند.

نمایش «داستان غم انگیز سگ ها» تراژدی کمدی در سه پرده است و ماجرای چهار سگ را روایت میکند که برای خرابکاری به جشنی وارد می شوند و قصد انفجار آن را دارند اما با ورود سگ خوشکله و همراهی با جشن فراموش می کنند برای چه آمده اند تا اینکه پلیس سر میرسد و دستگیر می شوند. آنها که هنگام فرار دمهای همدیگر را جا بجا بر میدارند در زندان دچار مشکل هویت می شوند و...

مسعود عالی محمودی کارگردان نمایش در خصوص آماده سازی این اثر نمایشی برای اجرا به تئاتر خوزستان گفت: نمایشنامه داستان غم انگیز سگها را به چند دلیل برای اجرای عمومی آماده کردم. ابتدا به این دلیل که انگیزه ای در دیگر هنرمندان تئاتر شهرستان ایذه ایجاد کنم که سالهاست آمفی تئاتر شهر و جشنواره های کشور از حضورشان خالی شده و باعث شود به فکر کار و حضور دوباره بر روی صحنه تئاتر باشند. دوم اینکه بتوانم در این فرصت کوتاه بازیگرانی را که کمتر فرصت درخشیدن به دست آورده اند را محک زده و در ایشان جسارت پیشرفت به وجود آورم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایذه همچنین اضافه کرد: با این وجود هرگز برای هیچ کاری تا به این حد خسته و دل زده نشده بودم. چرا که سال‌ها خاموشی تئاتر، عدم حرفه ای بودن را در بسیاری از بازیگران شهر ایذه به وجود آورده که تعهدی به خود و تئاتر ندارند و به همین دلیل است که کاری که باید طی مدت یک ماه تمام میشد، بیش از دو ماه وقت صرف آن کردم. دلیل اصلی این امر رفتن و خالی کردن پشت تئاتر توسط بازیگرانم بودم و مجبور بودم به سرعت جایگزینی برای آنها بگذارم‌. شاید باورکردنی نباشد اما نقشی در این نمایش نیست که جایگزین نداشته باشد. با این وجود من قول داده بودم و تصمیم داشتم به هر شکل ممکن کاری برای شهرم کرده باشم. امیدوارم نتیجه کار مفید بوده باشد و بچه ها بتوانند در اجرای عموم و جشنواره خوش بدرخشند. من از جناب آقای حسین محمدی ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه که به تنهایی پشت کار ایستاد ممنونم و امیدوارم ایشان نیز پاسخ زحماتشان را با اجرای مفید این کار دریافت کنند.

نمایش «داستان غم انگیز سگها» توسط گروه نمایش پرنده های آبی، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ایذه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایذه و با همکاری بخش خصوصی تالار سیمرغ، سهیلا مولایی، آرمان ذوالفقاری و روابط عمومی شهرداری شهرستان ایذه تولید و آماده اجرای عموم شده است.




نظرات کاربران