در حال بارگذاری ...
در آئین اختتامیه

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آئین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان شامگاه 29 شهریور در سالن نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، آئین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در محل سالن آمفی تئاتر نفت شهرستان اهواز با حضور مقامات و مسئولین استانی، هنرمندان استان، گروه‌های شرکت کننده شامگاه 29 شهریور برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر محمد جوروند دبیر جشنواره با حضور در جایگاه ضمن خیرمقدم به حاضرین در مراسم ، گزارشی از روند برگزاری جشنواره را ارائه داد.

محمد جوروند گفت: با ارسال فراخوان در اسفندماه 1394 و شروع به کار گروه‌های نمایشی برای شرکت در جشنواره بیست و هشتم در نهایت سی دی اجرای سی و چهار نمایش از سراسر استان خوزستان جهت بازبینی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که هیئت محترم بازبینی متشکل از آرش سهرابی، مهرداد بهراد و سیاوش طیب طاهر در مرحله اول دوازده اثر را انتخاب نمودند و در مرحله دوم با بازبینی حضوری در شهرستانها در نهایت نه اثر نمایشی از شهرستانهای اهواز، بهبهان، آبادان، خرمشهر، بندر امام خمینی(ره) و دزفول به بخش پایانی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان راه یافتند و در پنج روز از 25 الی 29 شهریور به رقابت پرداختند.

جوروند در ادامه افزود: از تمامی هنرمندانی که برای تولید این آثار زحمت کشیدند تشکر می کنم و در پایان از هیئت محترم داوران آقایان آرش دادگر، وحید لک و مهران امام بخش که با دقت و حساسیت بسیار زیاد آثار جشنواره را داوری نمودند تشکر و سپاسگزاری مینمایم.

در ادامه برنامه کورش بهراد به همراه گروهی از هنرجویان تئاتر اهواز قطعه «سقف» را اجرا نمود که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

در بخش بعدی مراسم دکتر خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با حضور بر روی جایگاه از برگزار کنندگان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر خوزستان تشکر نمود و گفت: از پیشکسوتان درخواست دارم جهت رشد هنر تئاتر صحنه های نمایش را رها نکنند تا در کنار جوانان شاهد تولید آثار فاخر نمایشی در خوزستان باشیم.

دکتر خبیر در ادامه گفت: همه ما از کمبود امکانات و بودجه آگاهی کامل داریم ولی انشاله با تلاش همه مسئولین و هنرمندان شاهد تولید آثار نمایشی قابل ملاحظه ای خواهیم بود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: در تلاش هستیم تا دانشکده هنر را در یکی از شهرستانهای استان تاسیس کنیم که این مسئله بدون شک در تربیت هنرمندان خوزستانی سهم بزرگی خواهد داشت و در پایان از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای برگزاری جشنواره تئاتر  تشکر و قدردانی میکنم.

در بخش بعدی مراسم همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور در جایگاه ضمن تشکر از هنرمندان حاضر در مراسم گفت: هنرمند باید از جامعه پیرامون خود الهام بگیرد و اثر هنری خود خلق کند. و این اثر هنری باید در خود مشخص کند که مربوط به کدام منطقه می باشد.

قنواتی همچنین در ادامه گفت: هنرمندان باید تلاش کنند تا تئاتر با هویت را در خوزستان تولید کنند. در پایان نیز از تلاش تمامی هنرمندان تشکر و قدردانی مینمایم.

در ادامه آئین اختتامیه قطعه موسیقی «بوی عیدی» توسط کورش بهراد اجرا شد.

در بخش بعدی آئین اختتامیه با حضور دکتر خبیر، همایون قنواتی، اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز و اردشیر صالح‌پور از حامیان برگزاری جشنواره بیست و هشتم با اهداء لوح تقدیر تشکر گردید.

استاندار خوزستان، فرماندار اهواز، مدیر عامل شرکت ملی حفاری اهواز، شهرداری اهواز، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، سازمان منطقه آزاد اروند، انجمن نمایش استان خوزستان، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز، روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز، سازمان بسیج هنرمندان خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی اهواز، مدیر عامل شرکت مدیا سبز آسیا، مدیرعامل صنایع نیشکر خوزستان از جمله سازمانها و ارگانهایی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند و سپس مسئولین هر کدام یک جمله در مورد حفاظت از محیط زیست بر روی صحنه به یادگار نوشتند و در ادامه لوح سپاس به 9 گروه شرکت کننده در جشنواره اهدا گردید.

همچنین از طرف انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان از دکتر محمد جوروند دبیر جشنواره و حسین محمدی قائم مقام و دبیر اجرایی جشنواره با اهداء لوح سپاس تقدیر تشکر به عمل آمد.

در بخش بعدی آئین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان آرش دادگر نماینده هیئت داوران با حضور بر روی جایگاه در خصوص جایگاه استان خوزستان در پرورش هنرمندان گفت: خوزستان در کنار استانهای فارس و خراسان رضوی همواره جزو استانهای بوده که در پرورش هنرمندان تئاتر پیشرو بوده اند و امیدوارم با اتحاد و همدلی بیش از پیش هنرمندان تئاتر خوزستان و برنامه ریزی و تلاش بیشتر شاهد تولید و اجرای آثار نمایشی بهتر و بیشتری در خوزستان باشیم.

دادگر در ادامه گفت: از هنرمندان تئاتر خوزستان درخواست دارم که روز به روز با تمرین و تحقیق و دیدن اجتماع پیرامون خود از این پتانسیل و خلاقیت بالا که در کشور کمتر وجود دارد استفاده کنند و امیدوارم در سالهای آتی بهترین کارهای جشنواره فجر و جشنواره های خارج از کشور از خوزستان باشد.

بخش پایانی مراسم معرفی برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر خوزستان بود که بدین شرح معرفی گردیدند.

طراحی بروشور:

در این بخش لوح تقدیر به ندا اعتمادی کیا برای طراحی بروشور نمایش پای عشق از آبادان اهداء گردید.

طراحی صحنه:

در این بخش لوح تقدیر به سیداسماعیل سخایی برای نمایش مثل سرب، مثل ستاره از بهبهان اهدا گردید و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به سیاوش عالیپور برای نمایش سرگذشت نابهنگام زنی که مدام می خندید از اهواز رسید.

موسیقی:

در این بخش لوح تقدیر به کورش بهراد برای نمایش اسپرسو از اهواز اهداء گردید و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به عارف تجلی برای نمایش مثل سرب، مثل ستاره از بهبهان رسید.

بازیگری زن:

در این بخش لوح تقدیر به رویا زاده برای نمایش فینیش از خرمشهر اهداء گردید.

رتبه سوم بازیگری زن به طور مشترک به کفایت جادری برای نمایش اسپرسو از اهواز و هاجر جان نژاد برای نمایش سرگذشت نابهنگام زنی که مدام می خندید از اهواز رسید.

رتبه دوم بازیگری زن به خیزران جهانبانی برای نمایش سرگذشت نابهنگام زنی که مدام می خندید از اهواز رسید.

رتبه اول بازیگری زن به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به مرضیه شجاعی برای نمایش مثل سرب، مثل ستاره از بهبهان رسید.

بازیگری مرد:

در این بخش از حسن سلیمی فر بازیگر نمایش گرای صفر درجه، نیم درجه به سمت خدا از اهواز به پاس سالها تلاش در عرصه بازیگری تقدیر گردید.

لوح تقدیر بازیگری مرد به مسعود بغلانی برای نمایش فینیش از خرمشهر اهداء گردید.

رتبه سوم بازیگری مرد به طور مشترک به میلاد هارونی برای نمایش سرنوشت نابهنگام زنی که مدام می خندید از اهواز و یاسین پارسامنش برای نمایش لوتوس خواران از بهبهان رسید.

رتبه دوم بازیگری مرد به پیمان طالبی نیا برای نمایش گرای صفر درجه، نیم درجه به سمت خدا از اهواز رسید.

رتبه اول بازیگری مرد به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به سیدعلی موسوی برای نمایش اسپرسو از اهواز رسید.

نمایشنامه نویسی:

در این بخش لوح تقدیر به علی رستگار و ندا اعتمادی کیا برای نمایش پای عشق از آبادان اهداء گردید.

رتبه سوم نمایشنامه نویسی به طور مشترک به حمیدرضا بیدخام برای نمایش مثل سرب، مثل ستاره از بهبهان و فواد رابحی برای نمایش فینیش از خرمشهر رسید.

رتبه دوم نمایشنامه نویسی به سیاوش عالیپور برای نمایش سرنوشت نابهنگام زنی که مدام می خندید از اهواز رسید.

رتبه اول نمایشنامه نویسی به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به ایوب بختیاری و نبراس میرابیان برای نمایش اسپرسو از اهواز رسید.

کارگردانی:

در این بخش لوح تقدیر کارگردانی به محمد نادرپور برای نمایش سیاه و سفید از دزفول اهداء گردید.

رتبه سوم کارگردانی به طور مشترک به ندا اعتمادی کیا برای نمایش پای عشق از آبادان و سیداسماعیل سخایی برای نمایش مثل سرب، مثل ستاره از بهبهان رسید.

رتبه دوم کارگردانی به ایوب بختیاری و نبرای میرابیان برای نمایش اسپرسو از اهواز رسید.

رتبه اول کارگردانی به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به سیاوش عالیپور برای نمایش سرنوشت نابهنگام زنی که مدام می خندید از اهواز رسید.

نمایشهای برگزیده:

هیئت داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان دو نمایش سرنوشت نابهنگام زنی که مدام می خنددید و نمایش اسپرسو هر دو از اهواز را به عنوان نمایشهای برگزیده به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی نمود.

مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به مدیریت مجتبی رستمی فر و کارگردان هنری وحید فقیهی برگزار شد.  




مطالب مرتبط

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

نظرات کاربران