در حال بارگذاری ...
محمد یاقوتپور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

فراخوان اولین جشنواره نمایشنامه خوانی دفاع مقدس خوزستان منتشر شد

در آستانه هفته دفاع مقدس، فراخوان اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی دفاع مقدس خوزستان منتشر شد.

به گزارش «تئاتر خوزستان»، محمد یاقوت‌پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از انتشار فراخوان اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی دفاع مقدس خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس به منظور خوانش صحیح متون نمایشی و حمایت از تولیدات متون نمایشی دفاع مقدس، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و کانون تئاتر دفاع مقدس خوزستان اولین جشنواره نمایشنامه خوانی دفاع مقدس خوزستان را برگزار می‌کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: این جشنواره به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و در سراسر استان برگزار خواهد شد.

به گفته یاقوت‌پور، آشنایی با آثار نمایشنامه نویسان عرصه دفاع مقدس، آشنایی با هنر نمایشنامه‌خوانی با رویکرد بسط و گسترش فرهنگ نمایشنامه‌خوانی، ترویج نقش مقاومت، رشادت و ایثارگری ملت شریف ایران در دوران ۸ سال دفاع مقدس در قاب نمایش و شناخت و معرفی استعدادهای جوان از اهداف این جشنواره هنری است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با بیان اینکه این جشنواره با موضوع متون نمایشی دفاع مقدس برگزار می‌شود، درباره شرایط و مقررات جشنواره گفت: همه گروه‌های نمایشی در استان خوزستان می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. مدت زمان اجرای نمایشنامه خوانی باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۴۵ دقیقه باشد.
وی افزود: این جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد و کسب مجوز کتبی نویسنده و ارائه به دبیرخانه الزامی است.

یاقوت‌پور اظهار کرد: انتخاب آثار نمایشی جهت شرکت در جشنواره منوط به پذیرفته شدن در مرحله بازبینی و نظارت دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان متقاضی است. متقاضیان علاقه‌مند به حضور در این جشنواره باید متن پیشنهادی و مدارک مورد نیاز را به دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان خود تحویل دهند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: اجرای نمایشنامه خوانی آثار به طور هم زمان در سراسر استان و در شهرستان‌های متقاضی برگزار خواهد شد و آئین اختتامیه جشنواره به صورت مشترک برگزار می‌شود.

وی درباره ضوابط عمومی شرکت در جشنواره گفت: بعد از مرحله بازبینی به هیچ وجه امکان تغییر متن و یا کارگردان (متقاضی اثر) وجود ندارد. تکمیل و ارائه فرم شرکت در جشنواره به منزله پذیرش شرایط و قوانین و زمان بندی جشنواره است.

یاقوت‌پور با بیان اینکه متون و مدارک ارسال شده از سوی متقاضی مسترد نخواهد شد، گفت: تمامی شرکت کنندگان مستلزم به اجرای قوانین جشنواره و به تناسب آن قوانین هنرهای نمایشی کشور هستند.

به گفته رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان مدارک مورد نیاز جهت شرکت در این جشنواره فرم شرکت در جشنواره و متن متن چاپ شده نمایش‌نامه است.
وی اعلان کرد: مهلت ارسال آثار و ثبت نام ۲۷ شهریورماه، زمان بازبینی آثار: ۲۸ و ۲۹ شهریورماه و زمان برگزاری جشنواره ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه است.

وی گفت: علاقه‌مندان آثار خود را به دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستانهای استان خوزستان تحویل دهند.

یادآور می‌شود؛ علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی:http://khoozestan.theater.ir مراجعه کنند و جهت هماهنگی و کسب اطلاعات با شماره ۰۶۱۵۲۷۲۴۹۱۰ تماس حاصل کنند.

 

فراخوان اولین جشنواره نمایشنامه خوانی دفاع مقدس خوزستان در در لینک زیر دریافت نمائید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران