در حال بارگذاری ...
به پاسداشت شهدای مدافع حرم شهرستان شوش

نمایش «یک ساعت مانده به سال تحویل» در صحن مطهر دعبل خزایی در شوش اجرا می‌شود

نمایش «یک ساعت مانده به سال تحویل» به نویسندگی و کارگردانی و بازی محمود بالویی در حرم مطهر شاعر اهل بیت دعبل خزاعی اجرا می‌شود.

به گزارش «تئاتر خوزستان» ، نمایش «یک ساعت مانده به سال تحویل» به نویسندگی و کارگردانی و بازی محمود بالویی و دستیار کارگردانی لیلا موسوی طی روزهای 9 الی 11 شهریور ساعت 22 در حرم مطهر دعبل خزایی به شیوه میدانی اجرا خواهد شد.

محمود بالویی نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش در گفت و گو با «تئاتر خوزستان» گفت: باز هم قلم برداشتیم. با مدد خداوند شهدا. و با دلگرمی و پشت گرمی شهدای گمنام شهرستان شوش دانیال و شهدای بی نام و نشان فکه. آن بزرگ مردانی که با شعور و شرف فداییان راه ولایت امام روح الله شدند و راه را برای نسلهای بعد روشن ساختند که راه ولایت در مسیر بصیرت هدایت خواهد شد و می شود شهید شد و آن هم در راه جهاد فرهنگی با لباسی از جنس هنر. چون زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست.

بازیگر این نمایش در ادامه گفت: مجموعه ی خادمین بی ادعای شهدای فکه در ساختاری هنری با نام صوت الغریب گوشه ای از دردها و دلواپسیهای شهدای گمنام را به اجرا در خواهند آورد. هر چند ناچیز است تلاش این خادمین ولی از اعماق وجود است. از شور و شعور است. از دلهای سوخته ای است که جدال آفتاب سوزان و استخوانهای به جا مانده در رملهای فکه ی غریب و تنها را درک کرده است.

این نمایش کار مشترکی از گروه نمایشی صوت الغریب به سرپرستی ناجی عباسی‌نیا و یادمان شهدای فکه است که هم‌زمان با اجرای نمایش، برنامه شعر خوانی و مداحی با مضمون شهدای مدافع حرم نیز در این سه شب انجام خواهد شد.

نمایش «یک ساعت مانده به سال تحویل» با همکاری فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه مقاومت شهید بقایی، کانون بسیج هنرمندان، اداره بهزیستی، مرکز فرهنگی قرآنی بقعه دعبل خزایی و دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوش آماده اجرا شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران