در حال بارگذاری ...
در پی برگزاری نشست هم‌اندیشی تئاتر خوزستان

فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان منتشر شد

در پی برگزاری نشست هم‌اندیشی تئاتر خوزستان، فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در سال 95 منتشر شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، نشست هم‌اندیشی تئاتر استان خوزستان با حضور ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از هنرمندان تئاتر استان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

چنانی در این نشست بیان کرد: امسال و بعد از برگزاری جشنواره بیست و هفتم تئاتر استان به بررسی نقاط ضعف و قوت جشنواره پرداختیم و فراخوان اولیه جشنواره بیست و هشتم را آماده نموده‌ایم و در اینجا از هنرمندان تئاتر استان دعوت نمودیم تا قبل از انتشار فراخوان نظرات خود را در خصوص فراخوان و جشنواره بیان نمایند تا تغییرات لازم را در فراخوان اعمال نماییم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل افزود: جشنواره تئاتر استان خوزستان به عنوان ویترین تئاتر پرافتخار خوزستان برای ما اهمیت فراوان دارد و سعی در برگزاری هر چه بهتر این رویداد تئاتر در سطح استان داریم.

ایشان افزود: تئاتر تاثیر فراوانی در سطح فرهنگ و اجتماع دارد و برای ما همیشه تئاتر جریان ساز و تاثیر‌گذار مد نظر بوده است و به همین منظور و با برنامه‌ریزی انجام شده این نشست را برگزار نمودیم تا جشنواره تئاتر استان در سال 95 جشنواره‌ای متفاوت و با حضور همه گروه‍های نمایشی استان باشد.

ایشان با اشاره به انتخابات انجمن هنرهای نمایشی گفت: براساس آئین نامه جدید، پس از صدور مجوز پروانه فعالیت گروه های نمایشی، انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و هیئت مدیره گروه های دارای پروانه فعالیت می توانند در این انتخابات شرکت کرده و رئیس جدید انجمن هنرهای نمایشی را مشخص نمایند، که این کار تا پایان اسفند ماه انجام می شود.

ایشان در گفت و گو با تئاتر خوزستان بیان نمود: پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی تئاتر خوزستان و جمع بندی نقطه نظرات هنرمندان حوزه تئاتر در خصوص فراخوان و جشنواره، فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان آماده گردید و در اختیار گروه‌های نمایشی و هنرمندان تئاتر استان قرار گرفت.

متن کامل فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به شرح زیر است:

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره­کل هنر­های نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار و تبلور توانمندی هنرمندان استان، با بهره­گیری و حفظ هویت بومی، تاریخی و ارتباط صمیمی و موثر با تماشاگران، بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان را برگزار نماید.

 

 شرایط جشنـواره:

 نمایش­ های متقاضی می بایست از آثار نمایشنامه نویسان ایرانی انتخاب گردند.

آثار مبتنی بر متون اقتباسی ( آداپته ایرانی شده ) نیز می­توانند در جشنواره شرکت نمایند.

نمایش هایی که بسترهای تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت های منطقه و استان خود بهره ببرند، در اولویت خواهند بود.

آثار راه یافته به این جشنواره از میان نمایش­های اجرا شده از اول مهرماه ١٣٩٤ تا اول شهریور ١٣٩٥ انتخاب خواهند شد.

هر یک از آثار متقاضی می­باست حداقل بین ٧ تا ١٥ اجرای عمومی در شهرستان محل تولید خود داشته باشند. ارائه گواهی تاییدیه اجرای عمومی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، الزامی می­باشد.

آثار ارائه شده نباید توسط همان گروه در هیچ یک از جشنواره های سراسری (کشوری و منطقه ای) شرکت کرده باشد، بنابراین این بند شامل جشنواره های درون استانی نیست.

نمایش متقاضی از نظر زمانی نباید از  ٤٥  دقیقه کمتر و  از ٩٠ دقیقه بیشتر باشد.

فیلم نمایش­های متقاضی می­بایست در ٣ نسخه به انضمام فایل نمایشنامه آن در محیط word بر روی لوح فشرده و فرم تکمیل شده­ی تقاضای شرکت در جشنواره و یک قطعه عکس ٤ × ٣  پرسنلی کارگردان، به همراه  مجوز کتبی نویسنده اثر و تاییدیه اجرای عمومی، در تاریخ مقرر، جهت شرکت در جشنواره، ارسال گردد.

گروه های راه یافته به همایش و بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مبلغ ٠٠٠/٠٠٠/ ٢٠ ریال، به عنوان کمک هزینه، دریافت خواهند کرد.

 

گاهشمار:

آخرین مهلت ارسال مدارک :  ٦/٦/١٣٩٥                                    

اعلام نتایج بازبینی :  ١٥/٦/٩٥

بـرگزاری جشنـواره :  ٢٥ تا ٢٩/٦/٩٥

                    

نشانی دبیـــرخـانــه

اهــواز ـ خیـابان فلسطین  ـ اداره کل فرهنگ و ارشـاد اسلامـی خوزستان  ـ اداره هنری و سینمایی

تلفـن و نمابر :   ٠٦١٣٣٣٦٤٤١٦                                  

فایل Pdf فراخوان در انتهای مطلب موجود است.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

شهید رئیسی، گفتمان خدمت بی‌منت و بدون حاشیه را در دولت پایه‌گذاری کردند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

شهید رئیسی، گفتمان خدمت بی‌منت و بدون حاشیه را در دولت پایه‌گذاری کردند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سوگواره شهدای خدمت گفت: همت و خدمت بی‌منت، بدون حاشیه و نگاه خادمانه و مردمی به دور از نگاه بالا به پایین در زمان ریاست شهید آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم بنیانگذاری شد.

|

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

نظرات کاربران