در حال بارگذاری ...
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان خبر داد

اعلام مهلت شرکت در طرح حمایت مالی شهید آوینی

مهلت شرکت در طرح حمایت مالی از تولیدات نمایشی قرارگاه شهید آوینی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش ایران تئاتر، ضمن انتشار فراخوان طرح حمایت مالی از تولیدات نمایشی قرارگاه شهید آوینی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، مهلت شرکت در این رویداد اعلام شد. 

فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در سه بخش تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان منتشر شده است و تا ۲۵ خرداد 1403 مهلت تحویل نمایشنامه‌های گروه‌های متقاضی است .

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در این‌باره گفت: «انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی ایران، با هدف تقویت و حمایت از تولیدات نمایشی گروه‌های فعال، کشف استعدادهای نسل جدید و استمرار اجراهای عمومی نمایشی در گستره جغرافیایی کلیه شهرستانهای استان، از تولید آثار جدید در بخش‌های خیابانی، صحنه‌ای و کودک و نوجوان، از طرح تا تولید و تا اجرای عمومی حمایت می‌کند.»

محمد یاقوت‌پور ادامه داد: «اولویت با تولیدات جدید استان در سال ۱۴۰۳ خواهد بود و  این آثار نباید قبلا توسط هیچ گروهی اجرا شده باشند. تولید در قالب و گونه‌های مختلف نمایشی بلامانع است ولی ایده‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاقانه و نو در اولویت پذیرش است.»

او افزود: «به منظور عدالت در تخصیص منابع مالی حمایتی و علی‌رغم درخواست برخی از هنرمندان برای حمایت ویژه و بیشتر از گروه‌های محدود، گستره حمایت‌ها را به بیشتر از 35 گروه تعمیم دادیم تا محرکی حمایتی جهت شروع به‌کار گروه‌های بیشتری در کل استان باشد. لازم به ذکر است هر کارگردان یا نویسنده می‌تواند با یک اثر در این برنامه حمایتی شرکت کند.»

بنا به فراخوان منتشر شده، نحوه حمایت از تولیدات نمایشی تایید شده، در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین کارگردان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان  بدین صورت خواهد بود:

الف: بخش تئاتر کودک و نوجوان: حمایت مالی به مبلغ پنج میلیون تا هشت میلیون تومان در سه مرحله در مراحل تولید پرداخت می‌شود. (تا سقف پنج گروه نمایشی )

ب: بخش خیابانی: حمایت از تولید به مبلغ سه تا پنج میلیون تومان به هر گروه بابت تولید اثر و حداقل پنج اجرا در سطح شهرهای استان (تا سقف ده گروه نمایشی)
ج: بخش صحنه‌ای: حمایت از تولید و اجرای عمومی اثر، حداقل ۷ و حداکثر ۱۲ میلیون تومان (تا سقف ‌۲۰ اثر نمایشی)

متن کامل فراخوان طرح حمایت مالی از تولیدات نمایشی قرارگاه شهید آوینی خوزستان، پیوست همین خبر است. 
 




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

شهید رئیسی، گفتمان خدمت بی‌منت و بدون حاشیه را در دولت پایه‌گذاری کردند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

شهید رئیسی، گفتمان خدمت بی‌منت و بدون حاشیه را در دولت پایه‌گذاری کردند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سوگواره شهدای خدمت گفت: همت و خدمت بی‌منت، بدون حاشیه و نگاه خادمانه و مردمی به دور از نگاه بالا به پایین در زمان ریاست شهید آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم بنیانگذاری شد.

|

با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد؛

نشست هم اندیشی و هماهنگی بخش برنا جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک
با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد؛

نشست هم اندیشی و هماهنگی بخش برنا جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک

بیست ‌و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر لاله های سرخ در چهار بخش در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که بخش مسابقه تئاتر برنا در سطح استان خوزستان از 1 تا 4 تیرماه و همزمان با عید غدیر به صورت متمرکز و با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر استان خوزستان در شهرستان اندیمشک ‌برگزار خواهد شد.

|

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

نظرات کاربران