در حال بارگذاری ...
توسط موسسه نغمه نمایش گستر باران؛

اجرای پرفورمنس «گودو در انتظار گودو» در اهواز

پرفورمنس «گودو در انتظار گودو» با هدف نقد یک اثر هنری در نمایشگاه «تجسم هنر» در گالری مهر دانشگاه چمران اهواز اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، پرفورمنس «گودو در انتظار گودو» با ایده پردازی، طراحی فضا و اجرا، کارگردانی مهدی صفی آبادی کاری از موسسه نغمه نمایش گستر باران هم زمان با برگزاری نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گالری مهر دانشگاه چمران اهواز اجرا شد.

این پرفورمنس به دنبال هویت گمشده انسان عصر مدرن با رویکرد منتظر واقعی است.

مهدی صفی آبادی ایده پرداز این پرفورمنس گفت: هویت یا کیستی، لباسی است که تاریخ، جغرافیا، فلسفه، دین و هنر بر تن آدمیان می‌پوشاند. هویت در وضعیت بسامان، نمایش برازندگی و دارندگی صفاتی است که افراد یک جامعه کوچک و یا بزرگ را به هم نزدیک و وابسته می‌سازد.  همانگونه که سرزمین کهنسال ایران، ظرف مکانی و زمانی سترگ و پرهیمنه ای است که نمایشگر آشکاراگی بخش هایی از ماهیت و چیستی هویت ایرانی و اسلامی است و در این میان، خوزستان با پیشینه‌ای چند هزار ساله در ساحت شمال و جنوب و شرق و غرب خویش، گل سرسبد این جلوه‌گری است.

مدیر موسسه نغمه نمایش گستر باران اظهار کرد: از این رو، گروهی از هنرمندان سرشار از ذوق و آفرینندگی خوزستانی‌، تلاش نموده اند تا بارقه‌هایی از عناصر هویتی را با زبانی نمادین و شمایلی و در بستر هنرهای تجسمی و نمایشی بازنمایی کنند. باتوجه به اینکه جشنواره امسال نسبت به دوره‌های قبل تفاوت کلانی دارد؛ دعوت از هنرمندان شاخص، همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت دانشگاه و آموزش و پرورش و مشارکت استادان و دانشجویان اتفاق بسیار مبارکی است که در این رویداد اتفاق افتاد.

پرفورمنس «گودو در انتظار گودو» از شروع این رویداد تا اختتامیه آن با همراهی دیگر هنرمندان موسسه هنری نغمه نمایش گستر باران از جمله مهسا قاسمی، زینب پیر مرادی، مریم قاسمی، زینب شیخی، آرزو باقریان، فاطمه حمیدی و موسیقی حسن موگویی و حسن عبدالخانی با دستیاری مهسا قاسمی و مدیریت زهرا جابری و همراهی دیگر هنرمندان که در هر اجرا به صورت مهمان حضور داشتن انجام پذیرفت.

لازم به ذکر است تهیه کنندگی و حامی این رویداد را مجموعه فرهنگی، گردشگری ریتاج بر عهده داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران