در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر پارسیان؛

اجرای نمایش «دختر کفشدوزک قزی» در تالار آفتاب اهواز

نمایش کودک و نوجوان «دختر کفشدوزک قزی در بازیهای مجازی» توسط گروه تئاتر پارسیان در تالار آفتاب اهواز به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، نمایش شاد، موزیکال و آموزنده «دختر کفشدوزک قزی در بازیهای مجازی» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا سالاروند کاری از گروه تئاتر پارسیان از 2 تا 25 اسفندماه 1402 در تالار آفتاب اهواز به روی صحنه رفت.

در این نمایش علی جمالی هندری، صادق جدیمی مغینمی، ایلیا سمسارزاده، ابوالفضل جلالیان لرکی، محمدحسن سداوی، ارتین بصیری پور، مهسا پوئید، فاطمه پورشوشتری، نگار صاحبی نژاد، سونیا حلوایی کپکی، کوثر زرگانی، ترنم حمیدی، ملیکا بختیاری و فاطمه صالح پور لشکرگاه به غنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش شاد و موزیکال «دختر کفشدوزک قزی در بازیهای مجازی» عبارتند از: صادق جدیمی مغینمی، علی جمالی هندری و فاطمه پورشوشتری (دستیاران کارگردان)، محسن دینارونی (آهنگساز)، لیلا رنجبر (ترانه سرا)، حمیدرضا سالاروند و علی جمالی هندری (طراح صحنه)، مرضیه عویدی (طراح لباس)، داریوش نیک محمدی (طراح پوستر)، ندا پورشوشتری (مدیرصحنه)، ابراهیم اسدی (روابط عمومی)، پیمان ترکاشوند و محمدعلی حزباوی (نور و افکت)، خانم دکتر ذوالفقاری (مشاور روانشناس کودک)، سیدیوسف موسوی (مشاور نویسنده)، قاسم مطوری و حبیب حسن زاده (مشاور کارگردان)  و با همراهی مجتمع آموزشی شهید ابراهیمی و شایستگان.

حمیدرضا سالاروند کارکگردان این نمایش گفت: متن این نمایش، در محور اصلی و محورهای فرعی، با روندی دراماتیک که با شخصیت های جذابِ امروزی، طراحی و اجرا گردیده است. موضوع اصلی نمایش درباره ی بازی های خشن کامپیوتری که در گوش های تلفن همراهِ کودکان، نوجوانان و حتی والدین آنان موجود هست. که بیشترِ فرزندان ما را درگیر و مشغول به خود نموده است. و معرفی بازی های فیزیکیِ قدیمی که برای بزرگ تر ها حس نستالژیک به وجود می آورد را به مخاطبین هدف خود معرفی می نماید. شخصیت های نمایش در فرایندی اتفاقی، واردِ صفحه ی تلویزیون در یک بازی کامپیوتری می شوند. و در بازی، مراحل مختلف را می گذرانند. مراحل بازی ها، سرشار از آموزش های شهروندی و نکات فراوان آموزشی از جمله حفظ محیط زیست، احترام به حقوق شهروندی و راهنمایی و رانندگی و… است. و در موقعیت های نمایش سعی شده است که مانند همان بازی های رایانه ایی، بازی ها، برای مخاطب، جذاب باشد.

سالاروند اظهار کرد: موسیقی های بسیار شاد و آموزنده با اشعار و ملودی های مختلف و زیبا ساخته شده که به پیشبرد داستان، در اجرا، کمک می نماید. در این اثرِ فاخر، که با طراحی صحنه مدرن با فضا سازی های مختلف سعی شده است. میزانسن های حساب شده و ترکیبی را خلق نماید. که در طولِ اجرای نمایش، با نورپردازی زیبا و هماهنگ با موسیقی، لحظات شیرین، درخشان و به یادماندنی را برای کودکان، نوجوانان و مخاطبان، خلق می نماید

نمایش شاد و موزیکال «دختر کفشدوزک قزی در بازیهای مجازی» توسط گروه تئاتر پارسیان، دفتر انجمن هنرهای نمایشی اهواز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تولید و به روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

نظرات کاربران