در حال بارگذاری ...

خوزستان با شش اثر در چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد

تئاتر استان خوزستان با شش اثر نمایشی صحنه‌ای و خیابانی و نمایشنامه‌نویسی در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، تئاتر استان خوزستان با نمایش های صحنه ای «اول شخص مفرد» از اندیمشک، نمایش صحنه ای «سایلنت، هملت، سایلنت» از اهواز، نمایش صحنه ای «عروس فلسطین» از اهواز، نمایش صحنه ای «بدریه» از اهواز و نمایش خیابانی «ماریتا» از آبادان و نمایشنامه «استخوان خوار» در چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.

نمایش صحنه ای «اول شخص مفرد» به نویسندگی و کارگردانی مهدی آشوغ کاری از گروه تئاتر اری ترین اندیمشک برگزیده اول بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای پارس در شیراز و سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان است که روز یکشنبه 8 بهمن ماه 1402 ساعت 16 و 18:30 در سالن اصلی تئاتر مولوی در بخش مسابقه تئاتر ایران به روی صحنه می رود.

نمایش صحنه ای «سایلنت، هملت، سایلنت» به نویسندگی نسیم عسگری و کارگردانی میلاد هارونی کاری از گروه تئاتر لومینو اهواز برگزبده بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای پارس در شیراز و سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان است که روز شنبه 7 بهمن ماه 1402 ساعت 20 و روز یکشنبه 8 بهمن ماه 1402 ساعت 17 و 20 در سالن اصلی تئاتر شهر در بخش مسابقه تئاتر ایران به روی صحنه می رود.

نمایش صحنه ای «عروس فلسطین» به نویسندگی عبدالرضا حیاتی و کارگردانی مصطفی بوعذار کاری از گروه تئاتر آئین مردم اهواز روز جمعه 6 بهمن ماه 1402 ساعت 17 و 20 در تماشاخانه سنگلج در بخش ویژه غزه چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش صحنه ای «بدریه» به نویسندگی بابک خواجه پاشا و کارگردانی مجید اقبالی از اهواز برگزیده چهاردهمین جشنواره ملی سودای عشق در مشهدمقدس روز دوشنبه 2 بهمن ماه 1402 ساعت 16:30 و 20 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در بخش مسابقه تئاتر ایران به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش خیابانی «ماریتا» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان روز جمعه 6 بهمن ماه 1402 ساعت 17 در پهنه رودکی در بخش مسابقه تئاتر خیابانی ایران اجرا خواهد شد.

نمایشنامه «استخوان خوار» نوشته علی رستمی جزو چهار نامزد دریافت جایزه بخش نمایشنامه نویسی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است که در ائین افتتاحیه جشنواره برگزیدگان آن اعلام خواهند شد.

همچنین نمایش صحنه ای «مرثیه ای برای یک مرد مرده» نوشته رسول حق جو نمایشنامه نویس خوزستانی به کارگردانی کیانوش ایازی از طرف موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) روز 10 و 11 بهمن ماه 1402 ساعت 18 و 20:30 در تالار حافظ در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی به روی صحنه خواهد رفت و نمایش صحنه ای «رستگاری از فرانکشتاین» به کارگردانی نوال وائلی کارگردان خوزستانی از طرف استان یزد روز پنج شنبه 5 بهمن ماه 1402 ساعت 11 در تالار هنر در بخش فراگیر به روی صحنه خواهد رفت.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامد سقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است




مطالب مرتبط

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

هم زمان با برگزاری آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر 42

نمایشنامه نویس خوزستانی تقدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر را گرفت
هم زمان با برگزاری آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر 42

نمایشنامه نویس خوزستانی تقدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر را گرفت

در آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برگزیدگان بخش «نمایشنامه نویسی» معرفی شدند و نمایشنامه نویس خوزستانی موفق به کسب رتبه تقدیر این بخش شد.

|

نظرات کاربران