در حال بارگذاری ...

جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»، برگزیدگان خود را شناخت

اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»، به میزبانی شهرستان باغملک، پس از رقابت هشت گروه نمایشی، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، آئین پایانی اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»، نکوداشت فرهاد زنگنه، هنرمند فقید تئاتر باغملک، روز جمعه 15 دی در تالار فردوسی این شهر برگزار شد.

این آیین، با حضور مرتضی آل‌صفری (معاون حقوقی اداره‌کل اموزش و پرورش خوزستان)، احمد زنگنه (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک)، احسان نیکبخت (دبیر حشنواره)، عبدالرضا باغ شیرین (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه)، هیئت داوران جشنواره، مسئولین شهری، هنرمندان تئاتر و اعضای گروه‌های شرکت کننده از رامهرمز، ایذه و باغملک، برگزار شد.

آئین پایانی این جشنواره، با ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی کرمان آغاز شد و در ادامه، احمد زنگنه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک و مرتضی آل صفری، معاون حقوقی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان، به ایراد سخنرانی پرداختند و در ادامه، از خانواده فرهاد زنگنه، با اهداء لوح تجلیل شد.

در ادامه، بنا به رای هیئت داوران جشنواره متشکل از محمدنبی مرادی، حمیدرضا سالاروند و جمشید خسروی، برگزیدگان به شرح زیر اعلام شدند:

توضیح‌خوان:

هیئت داوران در این بخش، ضمن تقدیر از توضیح‌خوان نمایشنامه «هرگز کسی این‌گونه فجیح»، تنها جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را به سعیده سعیدی، توضیح خوان نمایشنامه «مرگ در می زند» از ایذه اهدا کرد.

خوانشگر زن:

هیبت داوران ضمن قدردانی از تلاش همه بازیگران زن این جشنواره، تقدیر کتبی خود را از خاطره امیری خوانشگر نمایش «آرزو» از باغملک به‌عمل آورد.

رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش، به لیلا قریشوندی، خوانشگر نمایشنامه «هرگز کسی اینگونه فجیح» از ایذه رسید.

رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی، به طور مشترک به مبینا قاسمی، خوانشگر نمایشنامه «کوارتت پر» از باغملک و مریم امیری، خوانشگر نمایشنامه «آرزو» از باغملک اهداء شد.

رتبه اول شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی، به طور مشترک به سلیمه ممبینی، خوانشگر نمایشنامه «خوردن ۲۰ تخم مرغ آبپز در ۵ دقیقه» از باغملک و سیده سلیمه موسوی، خوانشگر نمایشنامه «هوای شرجی خرمشهر» از رامهرمز تعلق گرفت.

خوانشگر مرد:

هیئت داوران، ضمن قدردانی از تلاش همه خوانشگران مرد حاضر در جشنواره نمایشنامه خوانی «فراق فرهاد»، تقدیر کتبی و جایزه نقدی خود را از نوید پورباقری، خوانشگر نمایشنامه «کوارتت پر» از شهرستان باغملک و روح‌الله کیانی، خوانشگر نمایشنامه «هرگز کسی اینگونه فجیح» از ایذه به‌عمل آورد.

رتبه سوم این بخش، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابوذر محمودی، خوانشگر نمایشنامه «مرگ در می زند» از ایذه اهداء شد.

رتبه دوم، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی، به طور مشترک به امیررضا رضایی، خوانشگر نمایشنامه «کوارتت پر» از باغملک و ایرج اسمی‌پور، خوانشگر نمایشنامه «وقتی گرگ زوزه می‌کشد» از ایذه رسید.

رتبه اول این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی، به رسول شمس برای خوانش نمایشنامه «وقتی که گرگ زوزه می‌کشد» از ایذه تعلق گرفت.

کارگردانی:

لوح تقدیر به قدیر لطفی‌پور، کارگردان نمایش «هرگز کسی اینگونه فجیح» از شهرستان ایذه و سلیمه ممبینی، کارگردان نمایش «خوردن ۲۰ تخم مرغ آبپز در ۵ دقیقه» از شهرستان باغملک اهداء شد.

رتبه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نوید پورباقری، کارگردان نمایش «کوارتت پر» از باغملک و ابوذر محمودی، کارگردان نمایش «مرگ در می‌زند» از ایذه تعلق گرقت.

رتبه دوم بخش کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی، به جعفر سعیدی‌نژاد، کارگردان نمایشنامه «وقتی گرگ زوزه می‌کشد» از ایذه رسید.

هیئت داوران، رتبه اول بخش کارگردانی شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به نرگس نوری ممبینی، کارگردان نمایش «هوای شرجی خرمشهر» از رامهرمز اهدا کرد. 

اثر برگزیده:

در این بخش، از فاطمه فتاحی، به عنوان جوان‌ترین کارگردان حاضر در جشنواره برای اثر «وقتی دختر کوچکی بودم و مادرم مرا نمی خواست» از باغملک تقدیر شد.

همچنین از خوانش نمایشنامه «کوارتت پر»، به کارگردانی نوید پورباقری و خوانش نمایشنامه «هوای شرجی خرمشهر» به کارگردانی نرگس نوری ممبینی، تقدیر به عمل آمد و این دو اثر، جهت حمایت مالی به دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» معرفی شدند تا برای اجرای صحنه‌ای، حمایت شوند. 

جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»، قرار است هر ساله، 14 دی، هم زمان با سالگرد درگذشت فرهاد زنگنه، هنرمند فقید تئاتر باغملک، برگزار شود که اولین دوره آن، به دبیری احسان نیکبخت و به همت انجمن هنرهای نمایشی باغملک و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باغملک، با همکاری گروه تئاتر عرفان و حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و شهرداری و شورای اسلامی شهر باغملک برگزار شد. 




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران