در حال بارگذاری ...

معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

هیئت انتخاب اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»، هشت اثر از شهرستان‌های ایذه، رامهرمز و باغملک را برای شرکت در این رویداد، انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، محمد احمدی سرصحرا، مصطفی براتی، محمد زنگنه و احسان نیکبخت قهفرخی، اعضای هیئت انتخاب اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»، هشت اثر را جهت شرکت در این رویداد معرفی کردند.

هیئت انتخاب آثار جشنواره، ضمن مشروط کردن هشت نمایش انتخابی به انجام اصلاحات، یادداشتی را جهت گروه‌های شرکت‌کننده به شرح زیر ارائه کرد:

«همان‌گونه که می‌دانیم، ضرورت مطالعه، پژوهش و آموزش در عرصه تئاتر از اهمیت بسزایی برخوردار است. این ضرورت، ارتباط مستقیمی با ایجاد بستر لازم جهت استانداردسازی اثر تولید شده خواهد داشت. باید آموخت؛ باید آموخت؛ باید آموخت. این تاکید بر اثر آن است که در طول روند بازبینی آثار تولید شده برای اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» دانستیم که استعداد وجود دارد، اما بستر استاندارد جهت شکوفایی خیر. خلاء این بستر می‌تواند به مرگ استعداد ختم شود. با مطالعه، پژوهش و آموزش می‌توان بستر لازم را ساخت. ما ابتدا باید اینگونه سازندگی را شروع کنیم، تا آنقدر جذاب شویم که مخاطب از دیدن و شنیدن ما به وجد آید. اما  به هر روی، با همه کمی‌ها و کاستی‌ها در راستای سیاست برگزاری دبیرخانه جشنواره، آثار ذیل بدون الویت جهت شرکت در اولین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی فراق فرهاد معرفی می‌شوند: 

1) نمایشنامه‌خوانی «وقتی گرگ زوزه می‌کشد» به نویسندگی حسین وامقی و کارگردانی جعفر سعیدی از شهرستان ایذه.

2) نمایشنامه‌خوانی «خوردن 20 تخم مرغ در 5 دقیقه» به نویسندگی مجتبی مقدم و کارگردانی سلیمه ممبینی از شهرستان باغملک.

3) نمایشنامه‌خوانی «هوای شرجی خرمشهر» به نویسندگی سیده سلیمه موسوی و کارگردانی نرگس نوری ممبینی از شهرستان رامهرمز.

4) نمایشنامه‌خوانی «وقتی دختر کوچکی بودم و مادرم مرا نمی‌خواست» به نویسندگی جویس کرول اوتس و کارگردانی فاطمه فتاحی از شهرستان باغملک.

5) نمایشنامه‌خوانی «مرگ در می‌زند» به نویسندگی وودی آلن و کارگردانی ابوذر محمودی از شهرستان ایذه.

6) نمایشنامه‌خوانی «آرزو» به نویسندگی کورش نیک‌پیام و کارگردانی احمد صیدالی از شهرستان باغملک.

7) نمایشنامه‌خوانی «کوارتت پر» به نویسندگی سیدصادق فاضلی و کارگردانی نوید پورباقری از شهرستان باغملک.

8) نمایشنامه‌خوانی «هرگز کسی این‌گونه فجیح» به نویسندگی امیر رستگار مطلق و کارگردانی قدیر لطفی‌پور از شهرستان ایذه.

اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» به دبیری احسان نیکبخت قهفرخی، در 14 دی 1402، هم‌زمان با سالگرد درگذشت هنرمند فقید تئاتر باغملک، زنده‌یاد حاج فرهاد زنگنه، در دو نوبت صبح و عصر در تالار فردوسی باغملک برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران