در حال بارگذاری ...

معرفی هیئت انتخاب اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» باغملک

آثار رسیده به اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، توسط مصطفی براتی، محمد احمدی سرصحرا، محمد زنگنه و احسان نیکبخت قهفرخی، بررسی و انتخاب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، احمد زنگنه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک، احسان نیکبخت را به عنوان دبیر اولین جشنواره نمایشنامه خوانی «فراق فرهاد» منصوب کرد. 

زنگنه همچنین در احکامی جداگانه، مصطفی براتی، محمد احمدی سرصحرا، محمد زنگنه و احسان نیکبخت قهفرخی را به عنوان اعضای هیئت انتخاب آثار اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» معرفی کرد. انتخاب آثار این رویداد نمایشی، روزهای 6 تا 8 دی 1402 انجام خواهد شد.  

هیئت انتخاب این جشنواره، روزهای 6 تا 8 دی 1402، آثار رسیده از گروه‌های نمایشی شهرستان‌های باغ ملک، رامهرمز و ایذه را خواهند دید و نمایش‌های برگزیده را جهت حضور در اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» انتخاب خواهند کرد. 

مصطفی براتی، دارای کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد بازیگری، حضور در نمایش‌های مختلف را به عنوان بازیگر و کارگردان تجربه کرده و در زمینه نویسندگی، پژوهش و آموزش تئاتر، فعالیت‌هایی مستمر داشته است. 

محمد احمدی سر صحرا، کارشناس فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک، دبیری نهمین جشنواره تئاتر خیابانی باغملک و کسب مقام‌های متعددی را در جشنواره‌های مختلف در کارنامه دارد. 

محمد زنگنه، عضو شورای نظارت بر نمایش باغملک و مسئول کانون نمایش خیابانی انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان است. او تجربه بازیگری و کارگردانی نمایش‌های مختلفی را در کارنامه دارد و جوایز متعددی را در این زمینه کسب کرده است.

احسان نیکبخت قهفرخی، دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل، مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی باغملک و دبیری و عضویت در شورای نظارت بر نمایش این شهرستان را در کارنامه خود دارد. او در نمایش‌های مختلف بازی کرده و جوایز مختلفی را کسب کرده است.

اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» به دبیری احسان نیکبخت قهفرخی، هم‌زمان با سالگرد درگذشت هنرمند فرهیخته حاج فرهاد زنگنه، روز پنجشنبه ۱۴ دی 1402، با همکاری گروه فرهنگی و هنری عرفان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان و و برخی از نهادها و مراکز فرهنگی و دولتی باغملک از جمله  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی، اداره آموزش و پرورش و شهرداری، در تالار فردوسی شهر باغملک برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران