در حال بارگذاری ...

نمایشگاه عکس تئاتر «خروش شاماران در گرگان» در بهبهان برگزار شد

نمایشگاه عکس تئاتر «خروش شاماران در گرگان» توسط باران انوری در تالار آفاق بهبهان برپا شد.

به گزارش خبرنکار ایران تئاتر در خوزستان نمایشگاه عکس تئاتر «خروش شاماران در گرگان» که توسط باران انوری عکاس گرگانی از اجرای نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان در سالن نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی عکسبرداری شده بود توسط موسسه جام هنر چهارسو هم زمان با اجرای این نمایش از 11 آبان تا 4 آذرماه 1402 در مجموعه تالار آفاق بهبهان برپا شد.

در این نمایشگاه تعداد 16 عکس از اجرای نمایش «شاماران» از نگاه دوربین باران انوری عکس سینما و تئاتر کشور در معرض دید مخاطبان بهبهانی قرار گرفت.

باران انوری متولد تیرماه 1374 و دیپلم انسانی است و شروع فعالیت عکاسی اش از سال 95 و رسته ی شغلی اش عکاسیِ فیلم و تئاتر است.

باران انوری معتقد است توانایی ِ «دیدن» و تواناییِ «ثبت کردن»،  دو مهارت کاملا منفک است و عکاسِ تئاتر علاوه بر تبحر و تسلط بر ابزار و شیوه ی استفاده از تکنیک های مهارتی در لحظاتِ اساسی نمایش، ابتدا به ساکن مستلزم داشتن بینشی با زاویه ی باز است.
باران انوری عقیده دارد هنر عکاسی، هنر انتزاعی کردن جهان پیرامون است که همواره در خلاف جهت این تعریف، بارِ مستند گونه بر دوش می کشد و در لحظات واپسین، آنجا که جانِ نمایش رو به افول می رود، عکس ها اثرِ جان بخشیِ شان را تداعی می کنند تا یک «لحظه» و «آن» از نمایش را به ابدیت پیوند بزنند و عکس های یک اثر نمایشی، بهترین نماینده ی معرفی و ایجاد کشش در مخاطبین اند و یکی از عناصر یاری دهنده در اثر نمایشی که شناسنامه ی نمایش محسوب می شوند همین عکس های متعدد از لحظات صحنه ست.

نمایش سیاه بازی «شاماران» به نویسندگی علیرضا داروی و طراحی و کارگردانی ساسان شکوریان با بازی اورانوس شرافت، حسین بنائی، جهانشاد زراعت، مصطفی خندانی، آریا عطایی قهفرخی، حسین طیبی، محسن صفایی،  امیرحسین شکوریان، مریم پراش، بهار فردزارعی، فاطمه هاشمی و آوا شکوریان روز نهم مهرماه 1402 توسط موسسه جام هنر چهارسو، گروه تئاتر ناب و آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو در سالن نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان در بخش ویژه صحنه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی به روی صحنه رفت و در ادامه از 11 آبان تا 3 آذرماه 1402 در تالار آفاق بهبهان برای مخاطبان اجرا شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران