در حال بارگذاری ...

آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر در پارک دولت دزفول

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور کودکان و نوجوانان و هیئت داوران و مسئولین شهری شب گذشته در بوستان دولت شهرستان دزفول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور کودکان و نوجوانان دزفولی و با همبستگی و به یاد کودکان مظلوم غزه و مردم فلسطین، شب گذشته 22 آبان ماه 1402 ساعت 20 با شعار «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» در بوستان دولت شهرستان دزفول آغاز به کار کرد.  

این مراسم با حضور مجید قناد و امیر مشهدی عباس از اعضای هیئت داوران بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، عبدالحمید صادق جولا دبیر جشنواره، سروش مداح قائم مقام دبیر جشنواره، محمدحسین دهقان برنجی دبیر اجرایی جشنواره، جمعی از مسئولین شهری، هنرمندان گروه های شرکت کننده و هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر دزفول با اجرای برنامه های متنوع و شاد برگزار شد.

عبدالحمید صادق جولا دبیر پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در این آیین اظهار کرد: آثار نمایشی صحنه ای جشنواره در سه سالن تالار فرهنگ و ارشاد، فرهنگسرای مدرس و مجتمع فرهنگی سینمایی و آثار خیابانی در بوستان فرهنگ و هنر واقع در مجتمع فرهنگی و سینمایی برای مخاطبان و کودکان و نوجوانان دزفولی اجرا خواهند شد و علاقمندان می توانند به صورت رایگان اجراهای این دوره از جشنواره را ببینند.

او افزود: امسال به پاس رشادت های مردم مقاوم دزفول، این جشنواره را به یاد کودکان غزه برگزار می کنیم چرا که هنرمندان همیشه در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار دارند.

دبیر این دوره از جشنواره تصریح کرد: ۱۳۱ اثر در سه بخش مسابقه تئاتر صحنه ای، مسابقه تئاتر خیابانی و مسابقه نمایشنامه نویسی به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول ارسال شد که هشت اثر نمایشی در بخش مسابقه تئاتر صحنه ای و چهار اثر نمایشی در بخش تئاتر خیابانی از  هنرمندان استان‌های همدان، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان در جشنواره با هم رقابت خواهند کرد که ۲ اثر از این تعداد مربوط به هنرمندان تئاتر دزفول است و ده نمایشنامه نیز در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی توسط هیئت محترم داوران به عنوان نامزدهای دریافت جایزه معرفی شده اند.

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری عبدالحمید صادق جولا و قائم مقامی سروش مداح در سه بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه نویسی و مسابقه تئاتر خیابانی با شعار «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» از  ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه 1402 در شهرستان دزفول در حال برگزاری است.


با اعلام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی؛

درگاه تئاتر خوزستان در میان فعال‌ترین درگاه‌های تئاتر کشور
با اعلام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی؛

درگاه تئاتر خوزستان در میان فعال‌ترین درگاه‌های تئاتر کشور

اسرافیل فرج الهی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران ضمن تاکید بر تقویت پرتال های استانی و انتشار اخبار و رویداد های نمایشی، درگاه تئاتر خوزستان و شش درگاه استانی دیگر را به عنوان استان های پرکار و فعال معرفی کرد.

|

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند
برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند

مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی در آیین شب‌چراغ «شاماران»، از خوشحالی خود بابت توجه مدیران هنری کشور به نمایش ایرانی و همچنین حضور هنرمندان جوان در این عرصه گفت.

|