در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

رشد ذهنی کودکان باعث غنی شدن تمدن انسانی می‌شود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در پیامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول بر ضرورت سرمایه‌گذاری مادی و معنوی بر کودکان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در پیامی که به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منتشر کرد با تاکید بر توجه و برنامه ریزی برای کودکان گفت: کودکان وارث و حافظ تمدن آینده‌اند و هر قدر کودکان به لحاظ رشد ذهنی و ادراک معنوی غنی و پربار گردند در حقیقت تمدن انسانی پربارتر می‌شود.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

در هر تعبیر و تعریفی که برای تئاتر کودک و نوجوان شده است بر نقش مهم آن در آموزش مهارت‌های زندگی به کودک و فرهنگسازی جامعه تایید شده است.

کودک در این نوع نمایش آداب زندگی را می‌آموزد، چرا که تمرین زندگی به جای بازیگری از مهمترین تفاوت‌های تئاتر این گروه سنی با بزرگسالان است. اشکال و گونه‌های اجرایی نمایش کودکان و نوجوانان به فراخور سن و سال مخاطب، پیشینه فرهنگی و منطقه‌ای، باورها و اعتقادات می تواند متفاوت باشد. پس هرگونه سرمایه گذاری مادی و معنوی و برنامه‌ریزی عمیق و دراز مدت جهت رشد و اعتلای جامعه می‌بایست با کودکان آغاز شود. کودکانی که وارث و حافظ تمدن آینده‌اند و هر قدر کودکان به لحاظ رشد ذهنی و ادراک معنوی غنی و پربار گردند در حقیقت تمدن انسانی پربارتر می‌شود.

لذا بر خود فرض واجب می بینیم که از تلاش دبیر محترم این رویداد فاخر ملی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دزفول و تمامی ادارات و ارگان های شهرستان دزفول و عوامل اجرایی این جشنواره و همچنین از حمایت های مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت محترم هنری ایشان و مدیر کل محترم هنرهای نمایشی کشور و مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور کمال تشکر و امتنان را داشته باشیم.

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری عبدالحمید صادق جولا و مقائم مقامی سروش مداح با شعار «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» در سه بخش مسابقه تئاتر صحنه ای، مسابقه نمایشنامه نویسی و مسابقه تئاتر خیابانی از 23 تا 26 آبان ماه 1402 در شهرستان دزفول برگزار می گردد.




مطالب مرتبط

طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند
طی احکامی از سوی دبیر جشنواره انجام شد

هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول منصوب شدند

مهدی درویش، سیدعزیز آرین و سعید گل گل به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای و خیابانی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول معرفی شدند.

|

نظرات کاربران