در حال بارگذاری ...
اجرای چهار نمایش تاثیرگذار در خوزستان

از «آرش روایتی دیگر» و «آگنیتاژ» تا «خان نهم» و «شاماران»

چهار نمایش که در سطح ملی دیده شده‌اند، در اهواز، بندرماهشر، شوشتر و بهبهان در استان خوزستان به طور هم زمان در حال اجرای عمومی برای مخاطبان خوزستان هستند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، چهار نمایش فاخر «آرش، روایتی دیگر»، «آگنیتاژ»، «خان نهم» و «شاماران» در چهار نقطه استان خوزستان در آبان ماه سال جاری میزبان مخاطبان خوزستانی هستند و این چهار نمایش، شمال تا مرکز و جنوب تا شرق خوزستان را با اجراهای خود به تئاتر پیوند زده اند.

اجرای چهار نمایش فاخر در «آرش، روایتی دیگر» در اهواز، «آگنیتاژ» در بندرماهشهر، «خان نهم» در شوشتر و «شاماران»  در بهبهان توانسته است نشاط و شور خوبی را میان مخاطبان شهرستان های میزبان اجراها و همچنین هنرمندان تئاتر خوزستان ایجاد کنند به طوری که هر روز شاهد حضور هنرمندان تئاتر سایر شهرستان ها در اجراهای این نمایش ها هستیم.

«آرش؛ روایتی دیگر» بازخوانی اسطوره و زندگی

نمایش «آرش، روایتی دیگر» بر اساس نوشته بهرام بیضایی و بازخوانی و کارگردانی سیدصادق فاضلی توسط گروه تئاتر زهور از 25 مهرماه به مدت یک ماه ساعت 19 در سالن اصلی تالار آفتاب اهواز میزبان مخاطبان خوزستانی است.

در این نمایش وحید فقیهی، حمید زاهدنمازی، احسان عباسی، آرزو کهوازی، نرگس مطلق و محمد غدیرزاده به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند و رضا سرخی، علیرضا هادی زاده، مهدیه بداوی، مریم سید نور، الهه حنایی، جیران محمدی پور، محمدرضا صادقی مدیسه و آرش آریان منش به عنوان بازی ساز حضور دارند.

«آگنیتاژ» روایت مهاجرت

نمایش «آگنیتاژ» به نویسندگی رسول حق جو و کارگردانی حسین کارگر توسط گروه تئاتر پلاک هفت از 1 تا 30 آبان ماه 1402 ساعت 19 در تالار شهید آوینی بندرماهشهر به روی صحنه است.

در این نمایش عبدالرضا نصاری، مژده خیاط سلیقه، موسی رضازاده، احمد آژنده، ابولفضل خواجه، ابولفضل کرم پور، رضا برزگر و پژمان کیانی فر به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

نمایش «آپنیتاژ» پیش از این در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان، بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور و چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت کرد و موفق به دریافت جایزه اول نمایشنامه نویسی، رتبه اول طراحی صحنه، رتبه دوم کارگردانی، رتبه دوم بازیگری مرد، رتبه دوم بازیگری زن و رتبه برتر طراحی بروشور از این جشنواره ها شد.

خان نهم روایت جهان زیرین

نمایش «خان نهم» به نویسندگی ابوالقاسم غلامحیدر و طراحی و کارگردانی هاشم مهری توسط گروه تئاتر قلم از 4 تا 18 آبان ماه 1402 ساعت 20:30 در تالار فرهنگ شوشتر میزبان مخاطبان این نمایش است.

در این نمایش مصطفی خیرالهی، اشکان کلانتریان، مرضیه قربانی، کامیار بیداربخت، مصطفی اتابک به عنوان بازیگر اصلی ایفای نقش می کنند و ماجد سواری، علی ستوده، مهزیار منجزی، حسن اندکایی، رضا قدردان، محمدعلی گچکوب، محمد شنگول زاده و علیرضا احمدی به عنوان بازیگران گروه فرم به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش پیش از این و روز هشتم مهرماه 1402 در بخش ویژه صحنه ای بیست و یکیمین جشنواره بین المللی نمایشی های آئینی و سنتی در شهرستان کردکوی استان گلستان با استقبال تماشاگران به روی صحنه رفت.

«شاماران» پیوند افسانه، فرهنگ و تاریخ

نمایش سیاه بازی «شاماران» به نویسندگی علیرضا داوری و طراحی و کارگردانی ساسان شکوریان کاری از گروه تئاتر ناب از 11 آبان تا 3 آذرماه 1402 ساعت 20:45 در تالار آفاق بهبهان میزبان مخاطبان خوزستانی است.

در این نمایش اورانوس شرافت، حسین بنائی، حهانشاد زراعت، مصطفی خندانی، آریا عطایی قهفرخی، حسین طیبی، محسن صفایی، امیرحسین شکوریان، مریم پراش، بهار فردزارعی، فاطمه هاشمی و آوا شکوریان به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

نمایش «شاماران» پیش از این و روز نهم مهرماه 1402 در بخش ویژه صحنه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی با استقبال فوق العاده مخاطبان در سالن نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان استان گلستان به روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

سیدصادق فاضلی: چمچیر نه منوچهر، شمشیر. چون شمشیرم شکست نه چون چمچیرم چکست ...! اینقدر نخند سر تمرین ... آیینه‌ای مقابلم گذاشتم و به جای خودم تو رو تو آینه می‌بینم، چقدر تیک داره گردنت، ...

|

نظرات کاربران