در حال بارگذاری ...

نشست خبری نمایش «شاماران» در بهبهان برگزار شد

نشست خبری نمایش «شاماران» با حضور اصحاب رسانه، مدیران روابط عمومی ادارات و دستگاه های اجرایی و هنرمندان تئاتر بهبهان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان نشست خبری نمایش سیاه بازی «شاماران» با حضور ساسان شکوریان کارگردان نمایش، اورانوس شرافت، حسین بنائی، جهانشاد زراعت و مصطفی خندانی بازیگران نمایش، اشکان لدنی دستیار کارگردان و نمایندگان رسانه های ملی و استانی و مدیران روابط عمومی ادارات، ارگان ها و دستگاه های اجرایی روز دوشنبه 8 آبان ماه 1402 ساعت 10:30 صبح در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه، مدیران روابط عمومی ها و هنرمندان از تلاش های هنرمندان بهبهان برای خلق و ارائه آثار فاخر هنری تقدیر و تشکر کرد.

شجاعی در ادامه با توجه به حضور موفق نمایش »شاماران» در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی خواستار مشارکت دستگاه های اجرایی از اجرای این نمایش شد.

در ادامه این نشست ساسان شکوریان کارگردان نمایش شاماران، اورانوس شرافت و حسین بنائی و چهانشاد زراعت و مصطفی خندانی بازیگران نمایش شاماران در خصوص تجربه تولید نمایش شاماران توضیحات کاملی را برای خبرنگاران و مدیران روابط عمومی ها ارائه دادند.

ساسان شکوریان کارگردان نمایش «شاماران» در خصوص روند تولید این نمایش گفت: نمایش «شاماران» برگرفته از افسانه کهن شاماران و پیوند آن با تاریخ بهبهان است که در قالب نمایش سیاه بازی از مرحله پژوهش آغاز و توسط علیرضا داوری هنرمند هرمزگانی به مرحله نگارش نمایشنامه رسید و در ادامه تولید نمایش صحنه ای آن در بهبهان آغاز شد.

کارگردان شاماران افزود: این نمایش در بخش ویژه صحنه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایشی های آئینی و سنتی پذیرفته شد و روز نهم مهرماه امسال در سالن نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان در استان گلستان با استقبال بسیار خوب مخاطبان ایرانی و خارجی حاضر در جشنواره به روی صحنه رفت.

نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان اظهار کرد: نمایش شاماران به عنوان تنها نمایش در سه بخش مسابقه تئاتر صحنه ای، مسابقه نمایشنامه نویسی و مسابقه سمینار و مقالات پژوهشی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی حاضر بود.

شکوریان تصریح کرد: در این مرحله نمایش «شاماران» با حضور یک تیم 30 نفره از هنرمندان تئاتر از تاریخ 11 آبان تا 3 آذرماه 1402 ساعت 20:45 در سالن آفاق بهبهان به روی صحنه خواهد رفت.

در ادامه این نشست اورانوس شرافت هنرمند تئاتر خوزستان و بازیگر زن نمایش شاماران در سخنانی گفت: تجربه حضور در نمایش شاماران و اتفاقات خوبی که در این نمایش برای گروه اجرایی افتاد بسیار ازشمند و خوب بود و امیدواریم که اجراهای عمومی این اثر نمایشی در بهبهان با استقبال همشهریان بهبهانی مواجه گردد.

جهانشاد زراعت دیگر بازیگر نمایش شاماران با توجه به سابقه تاریخی بهبهان اظهار کرد: تجربه تولید آثار نمایشی تاریخی در بهبهان همواره با استقبال همشهریان روبرو شده است و این نمایش نیز با استفاده از بازیگران و گروه خوب تولید شده و توانسته حضور موفقی در اجرای گرگان داشته باشد و به همین دلیل انتظار داریم مخاطبان بهبهانی این اجرا را حمایت نمایند.

مصطفی خندانی هنرمند تئاتر بهبهان و بازیگر نمایش شاماران نیز در سخنانی اظهار کرد: تجربه حضور در نمایش شاماران و حضور در حشنواره بین المللی نمایشی آئینی و سنتی بسیار برای ما ارزنده و تاثیرگذار بود و در این مدت بسیار آموختیم و امیدواریم در اجراهای عمومی نمایش شاماران بتوانیم این تجربیات را در قالب نمایش فاخر شاماران به تماشاگران منتقل کنیم.

حسین بنائی بازیگر نقش سیاه در نمایش شاماران در خصوص تجربه حضور در این نمایش گفت: اعتماد کارگردان نمایش به من و حضور در کنار سایر بازیگران نمایش و شرکت در جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی از تجربیات بسیار ارزشمند من در دوران حضورم در تئاتر بهبهان است و امیدوارم این اثر مورد پذیرش مخاطبان همشهریمان قرار بگیرد.

اشکان لدنی مجری مراسم و دستیارکارگردان نمایش شاماران نیز ضمن دعوت اصحاب رسانه به نمایش شاماران گفت: همواره یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان در ارائه آثار هنری در شهرستان، حمایت مردم و مسئولین از این آثار هنری است و این بار هنرمندان تئاتر با تولید اثر فاخر شاماران و حضور در جشنواره بین المللی آئینی و سنتی که بالاترین سطح نمایش های ایرانی است، آماده اجرای عمومی این اثر در بهبهان هستند.

در پایان این مراسم ساسان شکوریان ضمن تشکر از مهندس موسوی فرماندار بهبهان، مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، مهندس امین نژاد مدیرعامل پالایشکاه بیدبلند خلیج فارس برای اعزام گروه نمایشی شاماران به جشنواره گفت: از مهندس بابلی مدیر روابط عمومی فرمانداری بهبهان، مهندس درخشنده مدیر روابط عمومی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و مهندس شفیعی مدیر روابط عمومی شهرداری بهبهان تشکر می کنم که تاکنون در اجرای نمایش شاماران از گروه حمایت کرده اند و امیدواریم سایر ادارت و دستگاه های اجرایی با مشارکت خود موجب دلگرمی هنرمندان تئاتر شهرستان شوند.

به گزارش تئاتر خوزستان نمایش شاماران به نویسندگی علیرضا داوری و کارگردانی ساسان شکوریان با بازی اورانوس شرافت، حسین بنائی، جهانشاد زراعت، مصطفی خندانی، آریا عطایی، حسین طیبی، محسن صفایی، امیرحسین شکوریان، مریم پراش، بهار فردزارعی، فاطمه هاشمی و آوا شکوریان از 11 آبان تا 3 آذرماه 1402 در تالار آفاق بهبهان به روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران