در حال بارگذاری ...
موسسه نمایش خلاق بازی و یادگیری برگزار کرد

کارگاه آموزشی تئاتر پداگوژیک در امیدیه

موسسه نمایش خلاق بازی و یادگیری با همکاری کتابخانه‌های عمومی و انجمن هنرهای نمایشی اولین دوره کارگاهی تئاتر پداگوژیگ را در شهرستان امیدیه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، موسسه نمایش خلاق بازی و یادگیری با همکاری کتابخانه‌های عمومی و انجمن هنرهای نمایشی اولین دوره کارگاهی تئاتر پداگوژیگ (تعلیم و تربیتی) را با نام «هر قصه یک نمایش» در شهریور ۱۴۰۲ برگزار کرد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، استفاده کاربردی از هنر نمایش در آموزش اهدافی از پیش‌تعیین‌شده بر پایه بازی‌های نمایشی و آموزشی بود که با حضور هنرجویان کودک و نوجوان برگزار شد.

فرحناز قجابگلی، کارشناس آموزش و پرورش کودکان و تسهیل‌گر کارگاه تئاتر پداگوژیگ گفت: «پداگوژیگ رشته ای بینابینی است. پلی بین نمایش و تعلیم و تربیت که با تئاتر سایکودرام نیز متفاوت است. معلمان و مربیان آموزشی می‌توانند در امر آموزش از پداگوژیگ برای کاربردی و جذاب کردن آموزش بسیار بهره ببرند. در حقیقت طرح درس بنویسند و در مرحله اجرا با بهره گیری از نمایش و بازی‌های نمایشی به اجرا بگذارند.»

قجابگلی همچنین افزود: «در تئاتر پداگوژیگ به دنبال بازیگر ساختن از بچه ها و اجرای متون نمایشی نیستیم. در این کارگاه جذاب که هر بار در مکان و زمانی متفاوت در سطح شهر برگزار می‌شد، می‌خواستم کودکان با ابعاد دیگری از هنر نمایش و همچنین ‌شخصیت خود آشنا شوند، خود را ببینند، با دیگران دست به تجربه بزنند، تعامل کنند، پرورش یابند و آگاهانه به بیان مسائل، دغدغه‌ها، خواسته‌ها، افکار و نظرشان بپردازند و در پایان این کارگاه به قصه‌های زیسته کودکان و نوجوانان پرداختیم و آن را برای خانواده‌ها و تماشاگران به اجرا درآوردیم.»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران