در حال بارگذاری ...
در آستانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

پوسترهای دو نمایش شهرستان بهبهان رونمایی شدند

پوسترهای سیاه‌بازی «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان و نمایش خیابانی «کَل وُجور»، کار جهانشاد زراعت، روز یکشنبه نهم مهر در شهرستان بهبهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، آیین رونمایی از پوستر دو نمایش راه‌یافته از شهرستان بهبهان به بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی، روز سه‌شنبه 4 مهر 1402، در تالار آفاق بهبهان برگزار شد. سیدولی‌الله موسوی، فرماندار بهبهان، مهدی شجاعی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، علی حداد، سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری بهبهان و جمعی از هنرمندان تئاتر، در این آیین حضور داشتند.

پوستر سیاه‌بازی «شاماران»، نوشته علیرضا داوری و کار ساسان شکوریان، با طراحی پوستر رسول حق‌جو، توسط محمدعلی افروشه، پیشکسوت نمایش ایرانی و سیاه‌بازی بهبهان و سیدولی‌الله موسوی، فرماندار بهبهان رونمایی شد.

در این آیین، سیدولی الله موسوی، فرماندار بهبهان با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان نمایش این شهرستان در جشنواره بین‌المللی آئینی و سنتی گفت: «ورود و پرداختن هنرمندان به موضوعات آئینی و سنتی و رسوم شهرستان بهبهان از اهمیت بالایی برخوردار است و قابل ستایش بوده و در این مسیر از هنرمندان حمایت می‌کنیم تا بتوانند فرهنگ و سنت و رسوم را با زبان هنر به نسل های آینده منتقل کنند.»

نمایش «شاماران» روز یکشنبه نهم مهرماه 1402، ساعت 18:30 در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی در شهر گرگان، در بخش ویژه صحنه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی به صحنه می‌رود.

اورانوس شرافت، حسین بنائی، جهانشاد زراعت، مصطفی خندانی، مریم پراش، بهار فردزارعی، اسرا نجفی، فاطمه هاشمی، آریا عطایی قهفرخی، حسین طیبی، امیرحسین شکوریان و محسن صفایی، بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «شاماران» آمده است: «معرفی داستان افسانه قدیمی شاماران (شاه ماران) و پیوند آن با پادشاهی کیدین هوتران، پادشاه عیلامی در منطقه تاریخی ارجان در شهرستان بهبهان.»

همچنین در این مراسم از پوستر نمایش خیابانی «کَل وُجور»، نوشته حسین تجلی و کار جهانشاد زراعت، شرکت‌کننده در بخش معرکه‌ها و آئین‌های نمایشی بیست‌‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی رونمایی شد.

در این نمایش خیابانی، مصطفی خندانی، آریا عطایی قهفرخی، حسین طیبی، مهرشاد آقاجری، عرفان بهادری‌قنوات، مریم پراش، بهار فردزارعی، ثمین نصیری، یلدا خاضعی و ساینا نیک همت به عنوان بازیگر حضور دارند.

این نمایش روز پنج‌شنبه ششم مهر 1402 در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان شهرکرد اجرا خواهد شد.

نمایش سیاه‌بازی «شاماران» و نمایش خیابانی «کَل وُجور»، توسط موسسه جام هنر چهارسو و گروه تئاتر ناب و آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی بهبهان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تولید شده‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران