در حال بارگذاری ...

رکوردشکنی خوزستان در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، طی پیامی، رکوردشکنی تئاتر خوزستان در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، در پی راهیابی 9 اثر از این استان به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و شبیه‌خوانی، محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان پیام تبریکی منتشر کرد.

متن پیام رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان بدین شرح است:

«وجود تئاتر در یک جامعه، مظهر رشدیافتگی است و این مفهوم به آن معنی است که تئاتر خود مقصد است و یک کمال تلقی می‌شود که البته حیات و مماتش در نسبت با میزان حضور مخاطب باید بررسی شود، چون همواره تئاتر خود را مرهون مردم می‌داند و قاعدتا هرقدر ظرفیت کیفی‌سازی پیام و مفاهیم برگرفته از زاد و بوم و فرهنگ جاری در بطن جامعه مخاطب برجسته‌تر باشد و به نوعی تئاتر آیینه جامعه و تاریخ خود باشد، مورد پذیرش‌تر خواهد بود. از این منظر، برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از فاخرترین رویدادهای نمایشی کشور قلمداد می‌شود که حضور حداکثری امسال تئاتر خوزستان با انتخاب 9 اثر نمایشی از شهرستان‌های بهبهان، شوشتر، خرمشهر، بندرماهشهر، مسجد سلیمان و اهواز جهت حضور در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، رکوردی تاریخی در افتخار آفرینی‌های خانواده معزز تئاتر خوزستان است که به نمایندگی از هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان این مهم را به کارگردانان فرهیخته و گروه‌های نمایشی 9 اثر پذیرفته شده تبریک ویژه می‌گویم و امید دارم این موفقیت نادر گروه‌های نمایشی تئاتر استان توسط متولیان و مسئولین استانی ارج نهاده شود و تجلیلی شایسته از 9 گروه نمایشی منتخب خوزستانی انجام پذیرد. انشاالله« …

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی به دبیری احمد جولایی، مهر 1402 در استان‌های تهران، گلستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خراسان شمالی و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران