در حال بارگذاری ...
توسط کانون بسیج هنرمندان بندرماهشهر منتشر شد

فراخوان نخستین سوگواره استانی تئاتر خیابانی «امتداد عاشورا»

فراخوان نخستین سوگواره استانی تئاتر خیابانی «امتداد عاشورا» ویژه نمایش های خیابانی آئینی و مذهبی توسط کانون بسیج هنرمندان شهرستان بندرماهشهر هم زمان با ماه محرم و صفر منتشر شد.

به گزارش تئاتر خوزستان کانون بسیج هنرمندان شهرستان بندرماهشهر به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، نخستین سوگواره استانی تئاتر خیابانی «امتداد عاشورا» ویژه نمایش های خیابانی آئینی و مذهبی را با هدف بازخوانی هنرمندانه فرهنگ عاشورا و نشر ارزش های دینی و انقلابی و انتقال آن به نسل چهارم انقلاب اسلامی در ماه های مرداد و شهریورماه 1402 مصادف محرم و صفر 1445 برگزار می کند.

در مقدمه این فراخوان آمده است: وافعه عاشورا قصه ای است که متفاوت از قصه های دیگر است. واقعه عاشورا و کربلای امام حسین(ع) قصه ای مطلق است، یعنی تمام ماجرای دیگر انسان ها متاثر از ان است.

موضوعات اولین سوگواره استانی تئاتر خیابانی «امتداد عاشورا» که بر انها تاکید شده عبارتند از: انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا، مردم و فرهنگ عاشورایی (برگزاری مراسمات سوگواری، نذر، رسوم عزاداری مناطق و ...)، حضور و پیاده روی اقشار جامعه در اربعین حسینی، تاثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، خادمان موکب های حسینی در ماه های محرم و صفر، نهضت حسینی و فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج روحیه مقاومت و مدافعان حرم، ترویج نهضت قیام امام حسین(ع) و تاثیر آن بر سایر ملت ها، بانوان عاشورایی در جامعه و عفاف و حجاب.

در مقررات سوگواره آمده است: 1) هر گروه نمایشی می تواند یک اثر را به دبیرخانه سوگواره ارسال نماید. 2) پروه های نمایشی اثر ارسالی خود را به همراه فرم ذیل تکمیل و به صورت لوح فشرده به دبیرخانه ارسال نمایند. 3) گروه های نمایشی آثار ارسالی خود را مطابق با گاه شمار سوگواره ارسال نمایند. 4) گروه های پذیرفته شده در بخش رقابتی سوگواره می بایست تعداد سه اجرا در محل هایی که ستاد برگزاری اعلام می نماید همان روز حضور در شهرستان بندرماهشهر داشته باشند. 5) ستاد برگزاری تعهدی در قبال تامین دکور، لباس و وسایل صحنه نمایش ها نخواهد داشت و به عهده سرپرست گروه می باشد. 6) تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده به عهده ستاد برگزاری سوگواره می باشد.

به گروه های پذیرفته شده در سوگواره استانی تئاتر خیابانی «امتداد عاشورا» مبلغ 20 میلیو نریال به عنوان کمک هزینه ورودی و جوایز هر بخش به ترتیب به نفر اول 15 میلیون ریال، نفر دوم 10 میلیون ریال و نفر سوم 7 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

بر طبق فراخوان منتشر شده گروه های نمایش تا 25 مردادماه 1402 فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند و نتایج بازبینی آثار 31 مردادماه 1402 اعلام خواهد شد و سوگواره 5 شهریورماه 1402 برگزار خواهد شد.

گروه های نمایشی آثار ارسال خود را به آدرس شهرستان بندرماهشهر، فاز سه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم، دفتر بسیج هنرمندان شهرستان بندرماهشهر ارسال نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر شا شماره 09169498858 تماس حاصل نمایند.

اولین سوگواره استانی تئاتر خیابانی «امتداد عاشورا» توسط کانون بسیج هنرمندان شهرستان بندرماهشهر با حمایت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرماهشهر و هماری سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر، شورای اسلامی شهر و شهرداری بندرماهشهر برگزار خواهد شد.

نسخه PDF فراخوان سوگواره استانی تئاتر خیابانی «امتداد عاشورا» و فرم تقاضای حضور در بخش ضمائم خبر قابل دریافت است.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

همزمان با جشن باشکوه 22 بهمن و با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کنار مرزنشینان غیور ایران

درخشش نماینده تئاتر بندرماهشهر در جشنواره تئاتر مرزداران
همزمان با جشن باشکوه 22 بهمن و با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کنار مرزنشینان غیور ایران

درخشش نماینده تئاتر بندرماهشهر در جشنواره تئاتر مرزداران

نمایش صحنه ای «جا مانده» از بندرماهشهر استان خوزستان موفق به کسب 9 عنوان برتر دومین جشنواره تئاتر مرزداران در بیله سوار اردبیل شد.

|

نظرات کاربران