در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «لوکوموتیوران»:

سالن اصلی تالار آفتاب اهواز آماده اجرا نبود

کارگردان نمایش «لوکوموتیوران» با اشاره به اینکه سالن اصلی تالار آفتاب آماده اجرای این نمایش نبود گفت: سالن اصلی این تالار تبدیل به مخروبه‌ شده است و اگر تدبیری اتخاذ نشود نابود خواهد شد و دیگر تالار آفتابی در این شهر نخواهد بود.

سیدصادق فاضلی کارگردان نمایش «لوکوموتیوران» به خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، گفت: به دلیل آماده نبودن سالن اصلی تالار آفتاب نمایش «لوکوموتیوران» را با ایجاد تغییراتی در پلاتو روی صحنه بردیم.

او گفت: وعده تعمیر تالار آفتاب توسط مسئولان داده‌ شده‌ اما تاکنون تعمیری انجام نشده استسالن اصلی این تالار تبدیل به مخروبه‌ شده است و اگر تدبیری اتخاذ نشود نابود خواهد شد و دیگر تالار آفتابی در این شهر نخواهد بود..

فاضلی با اشاره به اینکه با هماهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طراحی در وسط صحنه و براساس یک قبر باید انجام می‌شد، توضیح داد: براساس این طراحی قرار بود بعد از ایجاد تغییرات لازم و اجرای نمایش پلاتو را تعمیر کنیم و مثل روز اول سالم تحویل دهیم اما متاسفانه حواشی نادرستی ایجاد شد و به همین دلیل طراحی را ناخواسته به شکل کلی تغییر دادیم.

فاضلی با اشاره به اینکه نمایشنامه «لوکوموتیوران» آخرین نوشته آثول فوگارد است گفت: آثول فوگارد به طور معمول در آثار خود مفاهیم انسانی و تعالیم را در قالب مسایل روز جامعه به نمایشنامه تبدیل می‌کند و می‌توان گفت این نمایش نیز مفهوم فلسفی‌ـ‌انسانی دارد.

سرپرست گروه تئاتر زهور با اشاره به اینکه هنرمندان نمایش «لوکوموتیوران» را به مدت سه ماه برای اجرا تمرین کردند، افزود: وحید فقیهی، ماندانا محمودی‌خواه و کتایون ناصری بازیگران اصلی این نمایش هستند.

او گفت: در تیر سال جاری به مدت ۲۰ شب «لوکوموتیوران» را اجرا خواهیم کرد.

فاضلی با بیان اینکه نهاد خاصی از این نمایش حمایت نکرد افزود: مهمترین قسمت حمایت از هر نمایشی مردم هستند و تقریبا هر شب ظرفیت صندلی‌ها تکمیل است.

نمایش «لوکوموتیوران» تا ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰ در یکی از پلاتوهای تالار آفتاب اهواز با ظرفیت محدود اجرا می‌شود. این نمایش براساس آخرین نمایش‌نامه آثول فوگارد با ترجمه مهرداد بهراد به اجرا درمی‌آید.




مطالب مرتبط

در گفت‌و‌گو با سیدصادق فاضلی، کارگردان نمایش «آرش، روایتی دیگر» مطرح شد

20 سال انتظار کارگردان خوزستانی برای اجرای اثری از بهرام بیضایی
در گفت‌و‌گو با سیدصادق فاضلی، کارگردان نمایش «آرش، روایتی دیگر» مطرح شد

20 سال انتظار کارگردان خوزستانی برای اجرای اثری از بهرام بیضایی

سیدصادق فاضلی، کارگردان نمایش «آرش، روایتی دیگر» که در اهواز روی صحنه است، می‌گوید برای اقتباس از اثر بزرگ بهرام بیضایی و به صحنه بردن آن، 20 سال انتظار کشیده است.

|

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

سیدصادق فاضلی: چمچیر نه منوچهر، شمشیر. چون شمشیرم شکست نه چون چمچیرم چکست ...! اینقدر نخند سر تمرین ... آیینه‌ای مقابلم گذاشتم و به جای خودم تو رو تو آینه می‌بینم، چقدر تیک داره گردنت، ...

|

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

نظرات کاربران