در حال بارگذاری ...
یک کارگردان تئاتر خوزستانی:

وضعیت تالارهای نمایش سوسنگرد نامناسب است

یک کارگردان تئاتر سوسنگردی با اشاره به وضعیت تالارهای نمایش شهرستان سوسنگرد گفت: وضعیت هر ۲ سالن‌ نمایش این شهرستان بسیار نامناسب است و با حضور در این سالن‌های مخروبه آدم به عمق فاجعه پی می‌برد.

مریم طرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، با بیان این که تالارهای نمایش سوسنگرد از کمترین امکانات نیز بهره‌مند نیستند توضیح داد: «از تالار حافظ این شهرستان مخروبه‌ای با چهار دیوار باقی مانده است، یعنی حتی کف و صحنه هم ندارد«.

او همچنین با اشاره به فرسودگی سازه تالار حافظ، گفت: «بارها موضوع فرسودگی ساختمان تئاتر را به مسئولان امر گوشزد و از آنها درخواست کردیم نسبت به تامین امکانات لازم این سازه اقداماتی انجام دهند اما تاکنون گوش شنوایی برای مطالبات هنرمندان نبوده است«.

این کارگردان تئاتر که اجرای عمومی خود را در تالار «ارشاد» این شهرستان برگزار کرده بود، افزود: «این تالار سیستم صوتی و نورپردازی هم ندارد و در هر شرایطی برای داشتن تئاتر سختی‌ها را به جان خریدیم تا نمایشی را به صحنه ببریم. این وضعیت شرایط طاقت‌فرسایی را برای گروه فراهم کرد و لذت کار کردن را هم از گروه گرفت«.

او با بیان اینکه هنرمندان این شهر با کمترین و نامناسب‌ترین امکانات به فعالیت خود ادامه می‌دهند، گفت: «همه نمایش‌هایی که به صحنه رفته‌اند توسط مخاطبان دیده و از اجرای آنها استقبال شده است. به هر روی، نمایش ما هم در شهرستان اجرا شد و با استقبال بی‌نظیر شهرستان روبه‌رو شد اما به رغم اینکه این روزها به هر دلیلی علاقه مردم به دیدن تئاتر بیش‌تر شده هیچ ‌گونه اقدامی که نشان‌گر علاقه متقابل مسئولان باشد دیده نمی‌شود«.

طرفی افزود: «حضور مخاطبان در تالار «ارشاد» اتفاق بسیار خوبی است و لازم است که مسئولان برای حضور مستمر آن‌ها برنامه‌ریزی کنند و حداقل برای مخاطبان احترام قائل شوند«.

او گفت: «داشتن سالن نمایش مجهز به امکانات برای اجرا شاید حداقل داشته‌ فرهنگی و هنری یک شهر باشد اما هنرمندان سوسنگرد همواره در نبود امکانات سوخته‌اند و ساخته‌اند«.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه امروزه تک‌تک اهالی تئاتر به نوعی نسبت به شرایط نامساعد چه از لحاظ امکانات سالن‌های نمایش و چه از لحاظ توجهات معنوی معترض هستند، ادامه داد: «امیدوارم مسئولان امر شرایط تئاتری‌های این شهر را در نظر بگیرند«.




مطالب مرتبط

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

با انتشار جدول اجراها؛

اجرای شش نمایش از خوزستان در جشنواره منطقه ای پارس (شیراز)
با انتشار جدول اجراها؛

اجرای شش نمایش از خوزستان در جشنواره منطقه ای پارس (شیراز)

بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور منطقه‌ای پارس از پنجم تا هشتم دی در شهر شیراز استان فارس برگزار خواهد شد و شش نمایش صحنه ای و خیابانی از استان خوزستان در این جشنواره حضور دارند.

|

نظرات کاربران