در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی رقم خورد

امضای تفاهم‌نامه همکاری انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن تئاتر بصره

تفاهم‌نامه همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و انجمن تئاتر بصره با حضور کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در شهر اهواز امضا شد.

به گزارش ایران تئاتر، تفاهم‌نامه همکاری بین دو استان ایران و عراق، توسط احمد الشمایی (رییس انجمن تئاتر بصره) و محمد یاقوت‌پور (رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان) با هدف تقویت بنیه فرهنگی و هنری هنرمندان دو کشور، امضا و تبادل شد.

این تفاهم‌نامه در حاشیه نشست تخصصی روسای دفاتر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

بهره‌گیری از تجربیات مفید و تأثیرگذار، زنده‌کردن گونه‌های اجرایی فراموش‌شده، کشف شیوه‌های تازه هنری و همچنین تعامل و استحکام روابط فرهنگی هنری دو کشور از جمله اهداف اصلی این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در حاشیه آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: «برای گسترش همکاری هنرمندان ایرانی و عراقی، این تفاهم‌نامه بین بصره و خوزستان به امضا رسید که امیدواریم بتواند اتفاقات خوبی را در تبادلات فرهنگی رقم بزند.»

او افزود: «وزارت ارشاد نیز از این تفاهم‌نامه حمایت می‌کند و مانند سال گذشته، تولیداتی تئاتری در عراق خواهیم داشت. امیدوارم هنرمندان خوب دو کشور، از این تفاهمنامه‌ای که بین استان خوزستان و استان بصره به امضا رسید، بهره لازم را ببرند.»

محمد یاقوت‌پور، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان هم در این آیین گفت: «امضای این تفاهم‌نامه موجب خوشحالی و خرسندی است. قرابت فرهنگی استان خوزستان و استان بصره، می‌تواند زمینه‌ساز تبادل اجراها میان ایران و عراق شود.»

او افزود: «برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی یکی از افتخارات انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان است که تفاهم‌نامه امضاشده می‌تواند بر غنای آن بیفزاید و روزهای خوبی را برای استادان و هنرمندان این عرصه و نیز تبادل تجارب میان دو کشور رقم بزند.»

در ادامه، احمد الشمایی، رئیس انجمن تئاتر بصره، ضمن اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی ایران و عراق، تاکید کرد: «امیدواریم به نحو احسن از این تفاهم‌نامه استفاده کنیم و اجرای‌های خوبی در هر دو کشور داشته باشیم.»

این تفاهم‌نامه که با پیگیری گروه تئاتر شمایل سوسنگرد به سرپرستی عبدالهادی الجروف شکل گرفته است، با نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اجرایی خواهد شد.

.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

نظرات کاربران