در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

تئاتر خوزستان نیاز به توجه ویژه دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تئاتر و هنرهای نمایشی را از مظلوم‌ترین بخش‌ها هنر عنوان کرد و گفت: حوزه نمایش و تئاتر در شرایط دشواری به سر می‌برد که ضرورت دارد توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

به گزارش تئاتر خوزستان حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج روز چهارشنبه 24 خردادماه 1402 در نشست تخصصی رؤسای دفاتر ۲۸ گانه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در اهواز گفت: «حمایت‌های خوبی از سوی وزارت ارشاد در حوزه توجه به تئاتر صورت گرفته است که در آینده نزدیک خانه هنرمندان خوزستان و پلاتوهای نیمه‌کاره تالار آفتاب اهواز، افتتاح خواهد شد«.

او دیدار گفت‌وگوی صمیمی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با هنرمندان تئاتر پس از چندین سال را بارقه امیدی برای تحول در این حوزه و توجه به دغدغه هنرمندان تئاتر عنوان کرد و از هنرمندان خواست تا بدون پرده و بی واسطه مشکلات و نقدهای خود را بیان کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در خوزستان ۲۵ تئاتر برای بازبینی و اجرا به جشنواره تئاتر فجر ارسال و ۱۲ نمایش به بخش مسابقه و نهایی راه یافته است گفت: «گروه‌های نمایشی زیادی در استان فعالیت می‌کنند. سال گذشته بیش از ۶۰۰ کلاس و کارگاه آموزشی تئاتر در خوزستان برگزار شد«.

خوزستان چراغ تئاتر کشور را روشن نگه داشته است

سید امین سپهریان با اشاره به اینکه خوزستان، چراغ تئاتر را در کشور روشن نگه داشت افزود: «در سال گذشته خوزستان باعث شادابی جشنواره‌های تئاتر در کشور شد و پای ثابت این جشنواره‌ها بود«.

او با انتقاد از کمبود و ضعف زیرساخت‌های نمایش در خوزستان یادآور شد: «خوزستان از لحاظ زیرساخت‌های آموزشی تئاتر یعنی پلاتو، سالن نمایش باید تقویت شود«.

در ادامه این نشست رؤسای انجمن‌های نمایشی، کارگردان تئاتر و پیشکسوتان حوزه نمایش نظرات و دغدغه‌های خود را پیرامون مسائل و مشکلات حوزه تئاتر عنوان کردند.

گفتنی است ۲۸ دفتر فعال هنرهای نمایشی در ۲۸ شهرستان خوزستان دایر و فعال است.




مطالب مرتبط

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

نظرات کاربران