در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی

پوستر فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد

پوستر فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان و پوستر فراخوان کارگاه های آموزشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش تئاتر خوزستان در نشست تخضضی روسای دفاتر 28 گانه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان که با حضور کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسرافیل فرج الهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، حجت السلام و المسلمین رضا کلاه کج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هنرمندان و پیشکشوتان تئاتر خوزستان روز چهارشنبه 24 خردادماه 1402 در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد از پوستر فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان و پوستر فراخوان کارگاه های آموزش تئاتر انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان رونمایی شد.

در این مراسم کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انسیه شاه حسینی کاگردان تئاتر و سینما از پوستر فراخوان ها رونمایی کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز چهارشنبه در حاشیه آئین رونمایی از پوستر فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان که با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر استان و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به خبرنگار تئاتر خوزستان گفت: این اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی استان با مشارکت گروه‌های نمایشی با هدف ارتقا و اعتلای کیفی هنر نمایش، حمایت از تولیدات و اجرای عمومی تئاتر در خوزستان و همچنین تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی، سی و پنجمین دوره از جشنواره تئاتر خوزستان را در آبان ماه 1402 برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اولویت‌های موضوعی این جشنواره بیان کرد: موضوعات مرتبط با شعار سال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، امید افزایی، نشاط اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی ملی و ارزش‌های انسانی- اسلامی، ترویج عفاف و حجاب، موضوعات و مسائل منطقه و… بخشی از موضوعات مد نظر این جشنواره است.

 

رونمایی از فراخوان کارگاه‌های آموزش تئاتر

در بخش دیگر از این برنامه فراخوان کارگاه‌های آموزش تئاتر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی تئاتر رونمایی شد.

به گفته مدیر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در آئین رونمایی از این فراخوان، بهره‌مندی همه هنرمندان استان از دوره‌های آموزشی تخصصی از جمله اهداف این کارگاه‌های آموزشی است.

محمد یاقوت‌پور بیان کرد: بازیگری تئاتر، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، طراحی نور و صحنه، طراحی لباس، طراحی گریم، عروسک سازی، عروسک گردانی، شیبه‌خوانی، در این کارگاه‌ها آموزش داده می‌شود.

 

نشست تخصصی روسای دفاتر 28 گانه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با هدف بررسی راهکارها و بیان چالش های پیش روی تئاتر خوزستان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و موسسه هنری جام هنر چهارسو در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

هنرمندان خوزستانی، جوایز جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس را درو کردند

در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، با معرفی دو نمایش «اول‌شخص مفرد» و «سایلنت، هملت، سایلنت» از خوزستان به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان این استان، 16 جایزه اصلی و لوح تقدیر را هم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، دریافت کردند.

|

نظرات کاربران