در حال بارگذاری ...
با استقبال بسیار خوب هنرمندان برگزار شد

جشن روز ملی هنرهای نمایشی در چهارسو بهبهان

مراسم جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، در تماشاخانه چهارسو بهبهان برگزار و در آن از چندین چهره هنری این شهر، تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، مراسم جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، توسط موسسه جام هنر چهارسو و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی بهبهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان، آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو و آموزشگاه هنرهای نمایشی سیب، برای بیست و سومین سال متوالی، روز دوشنبه 7 فروردین 1402، ساعت 20 در تماشاخانه چهارسو بهبهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، نمایش محیطی آیینی «نمایش بازی» به کارگردانی جهانشاد زراعت در محوطه باز تماشاخانه چهارسو اجرا شد که با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه شد.

در ادامه و پس از اجرای این نمایش محیطی، مراسم جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی به طور رسمی در تماشاخانه چهارسو بهبهان آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، مارال هاشمی، بازیگر تئاتر بهبهان و مجری مراسم جشن، ضمن خیرمقدم به مخاطبان و هنرمندان، پیام روز ملی هنرهای نمایشی را که توسط اسماعیل خلج نوشته شده بود، برای مخاطبان قرائت کرد.

در ادامه، پرفورمنس «برای تئاتر» توسط علی سه گل و بهار فلاحتی با موضوع تئاتر و روز جهانی تئاتر برای مخاطبان اجرا و مورد استقبال قرار گرفت.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الله تجلی، پیشکسوت تئاتر بهبهان در سخنانی به جایگاه تئاتر در زندگی مردم و شخصیت‌سازی هنرمندان تئاتر توسط این هنر پرداخت و گفت: «همه ما هنرمندان تئاتر با توجه به فعالیت مداوم در سالیان متمادی، وامدار هنر تئاتر هستیم و شخصیت و جایگاه اجتماعی خود را مدیون هنر تئاتر هستیم.»

در ادامه، پیام روز جهانی تئاتر که توسط سمیحه ایوب، نمایشنامه‌نویس و بازیگر مصری نوشته شده بود، توسط اورانوس شرافت، بازیگر مطرح تئاتر بهبهان در تماشاخانه چهارسو خوانده شد.

همچنین در این مراسم، با حضور ساسان شکوریان، نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و مدیر موسسه جام هنر چهارسو، حجت‌الله تجلی و جهانشاد زراعت، پیشکسوتان تئاتر بهبهان و یاسین پارسامنش، مدیر آموزشگاه تئاتر سیب، از لاله جعفری، بهار قنوات امانی، باربد شجاعی و آناهیتا محاسنی، بازیگران نمایش «پشت چراغ تو قرمز شدم» که در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جوایزی را دریافت کرده بودند و محمدعلی افروشه، عنایت اله خادم بشیری، آریا عطایی، حسین طیبی، عارف کوهگرد، علی سه گل، بهار فلاحتی، مارال هاشمی و اورانوس شرافت ستاد برگزاری مراسم جشن روز جهانی تئاتر و ایرج شریف‌پور شهردار بهبهان و ناهید برکت رضایی به پاس حمایت از هنر نمایش در شهرستان بهبهان با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.

در بخش بعدی مراسم، پیام دکتر کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط لاله جعفری، بازیگر تئاتر بهبهان برای حاضران قرائت شد و در ادامه، چهار قطعه موسیقی خاطره‌انگیز نمایشی، توسط عنایت‌الله خادم‌بشیری، نوازنده و خواننده و سعید محمودیان، نوازنده برای حضار اجرا شد. در ادامه هم، اشکان لدنی، بازیگر و کارگردان تئاتر بهبهان در سخنانی یاد و خاطره هنرمندان درگذشته هنر تئاتر بهبهان را گرامی داشت و فرزاد صدری، پیشکسوت تئاتر بهبهان نیز در صحبت‌هایی به فعالیت‌های هنرمندان تئاتر بهبهان در دهه شصت و هفتاد پرداخت و خاطره هنرمندان آن دوران را گرامی داشت.

در ادامه این مراسم، ساسان شکوریان، نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و مدیر موسسه جام هنر چهارسو در سخنانی به تاریخچه برگزاری مراسم روز جهانی تئاتر در شهرستان بهبهان پرداخت و گفت: «مراسم روز جهانی تئاتر اولین بار در سال 1380 در تالار ارشاد بهبهان برگزار شد و هر ساله این مراسم با شکل و ساختار متفاوتی در این شهرستان برگزار می‌شود.»

او افزود: «امسال برای بیست و سومین سال متوالی، این مراسم جشن در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود و سال گذشته بعد از برگزاری مراسم در پارک هنرمندان، خبر اجرای مراسم شهرستان بهبهان به عنوان تنها شهر در غرب آسیا در سایت انستیتو بین‌المللی تئاتر که متولی برگزاری این مراسم در دنیاست در نقشه روز جهانی تئاتر منعکس شد و امسال نیز پوستر این مراسم در این نقشه قرار داده شده است و بعد از برگزاری مراسم امشب خبر و گزارش تصویری آن در نقشه روز جهانی تئاتر منتشر خواهد شد.

در پایان این مراسم، با حضور ساسان شکوریان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان و محمدعلی افروشه، پیشکسوت تئاتر این شهر، از سیاوش کارآزما، سیداسماعیل سخایی، جواد محسنیان، سیدپدرام مصفا، حسین قنوات امانی، یاسین پارسامنش، مصطفی خندانی و جهانشاد زراعت، کارگردانان تئاتر بهبهان که در سال 1401 نمایش‌هایی را تولید کردند و به صحنه بردند، تقدیر و تجلیل شد.

گفتنی است شهرستان بهبهان از اردیبهشت 1400، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان «شهر خلاق هنرهای نمایشی» معرفی شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران