در حال بارگذاری ...

روایت نمایشی «مسیر عاشقی» در راهیان نور

همزمان با برگزاری همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور نمایش «مسیر عاشقی» در یادمانهای فتح المبین و اروند اجرا شد.

به گزارش تئاتر خوزستان پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانیِ راهیان نور که از ۲۰ اسفند 1401 در یادمان فتح المبین شروع به کار کرد با اجراهای مستمر در یادمان های دفاع مقدس خوزستان ادامه دارد و نمایش خیابانی «مسیر عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی سید حسام الدین شریعتمداری کاری از هنرمندان استان لرستان در یادمان های فتح المبین و اروند روایتگر حماسه ها بودند.

«مسیر عاشقی» حکایت نامه رسانی از زمان جنگ است که مردم را دور خود جمع می‌کند و در مورد شغل خود و محتویات داخل نامه ها با مردم صحبت می کند و در انتها نامه ایی از شهدا را در میان مردم پخش می کند که حاوی وصایای شهداست

اجرای هنرمندانه این گروه اجرایی  درمراسمِ افتتاحیه‌ی و یادمان اروند آبادان در حضور کاروان های استانهای سمنان وخراسان جنوبی،اصفهان و مازندران لحظه های احساسی را رقم زد که بازتاب گسترده ایی در میان مخاطبان داشت.

این نمایش با بازی سیدحسام شریعتمداری و دستیارکارگردانی نوشین معظمی گودرزی، موسیقی علی الیاسی، مدیر صحنه هلیا کلهر، طراح بروشور ایمان سیاح و مشاور هنری رامشیر گودرزی است.

در روزهای آینده گروه‌های شرکت کننده از استان‌های اصفهان، همدان، آذربایجان غربی، لرستان، تهران، فارس، ایلام، کردستان و خوزستان در یادمان‌های هویزه، دهلاویه، فتح المبین، شلمچه، یادمان اروند، نهر خین و موزه‌ی دفاع مقدس خرمشهر آثارِ نمایشی خود را اجرا خواهند کرد

پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانیِ راهیان نور به عنوان رویداد محوری راهیان نور با دبیری مصطفی بوعذار، هنرمند خوزستانی از 20 اسفندماه 1401 تا 2 فروردین ماه 1402 در حال برگزاری است.

این همایش با حمایت ستاد مرکزی راهیان نور، معاونت امور هنری وزارت ارشاد، اداره کل هنرهای نمایشی، ستاد کنگره ملی شهدای خوزستان،استانداری خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی کشور،سپاه حضرت ولیعصر (عج)واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران